کد خبر: ۵۸۲۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲

سیلاب در ۱۳ شهرستان خوزستان/ممنوعیت تردد در چهار محور در محاصره سیلاب

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به مناطق درگیر سیلاب، گفت: محور بهبهان به گچساران، اندیکا به چهارمحال، ایذه به چهارمحال و اندیمشک به خرم‌آباد محورهای در محاصره سیلاب هستند و مسدود شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق سلامت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به امدادرسانی به مناطق سیلابی اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی تاکنون حدود ۴۱۰ خانوار در سطح خوزستان متأثر از سیل شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در شهرهای هفتکل، شوشتر، مسجدسلیمان، آبادان، باغملک، لالی، ایذه، گتوند، رامهرمز، خرمشهر، اندیکا، بهبهان و اندیمشک گزارش‌هایی از سیلابی شدن برخی از مناطق اعلام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در شهر اروندکنار به ۵۱ خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شده است و ارزیابی و امدادرسانی ادامه دارد. همچنین شب گذشته بیش از ۵۰ خانوار در حسینیه‌ها و سالن ورزشی اروندکنار اسکان اضطراری داده شدند و اقلام مورد نیاز بین این آسیب‌دیدگان توزیع شد.

سلامت تصریح کرد: همچنین ۴۸ نفر از عشایر مناطق شاه‌نشین و چال محمدحسین باغملک آسیب دیده‌اند که پنج نفر از آنها اسکان اضطراری داده شدند. ارزیابی در این مناطق نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر بارش شدید باران و ریزش کوه در روستای بن‌سوار ۱۰ منزل مسکونی به صورت جزئی و کلی تخریب شده‌اند. یک منزل مسکونی نیز در شهر باغملک دچار تخریب شد که عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر باغملک به این مناطق اعزام و عملیات امدادرسانی را انجام دادند.

سلامت عنوان کرد: در منطقه شیمبار نیز یک زن باردار در محاصره سیلاب قرار گرفته بود که با حضور سریع و به موقع نیروهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان نجات یافت و به مرکز درمانی منتقل شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: غروب روز گذشته یک چوپان ۱۶ ساله در روستای گاوخفت شهرستان لالی در محاصره سیلاب قرار گرفته بود که پس از ساعت‌ها جستجو توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان پیدا شد و به منطقه امن انتقال یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روستای باجول ایذه در محاصره سیلاب قرار گرفته است که نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده‌اند.

سلامت با اشاره به سایر مناطق درگیر سیلاب، گفت: منطقه شعیبیه شوشتر، عشایر حاشیه شهر هفتکل، روستاهای دره‌نی و چهل‌کنار بهبهان، عشایر حاشیه شهر و سطح شهر مسجدسلیمان، منطقه کوشک، روستای شوال و بخش چلو اندیکا، روستاهای دوبندار، علی‌آباد و پاپی‌آباد اندیمشک مناطق درگیر سیلاب هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وضعیت محورهای خوزستان، گفت: محور بهبهان به گچساران، اندیکا به چهارمحال، ایذه به چهارمحال و اندیمشک به خرم‌آباد محورهای در محاصره سیلاب هستند و مسدود شده‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین