کد خبر: ۵۸۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۲:۴۰

دستگیری جوانان عدالت‌خواه!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از جوانان مسجدی، طلاب و دانشجویان حامی حجت الاسلام جهانشاهی به جرم پخش بیانیه در بعد از اقامه نماز جمعه سیرجان دستگیر شدند. به نوشته سایت دانشجویان عدالت‌خواه، مأموران امنیتی از پخش بیانیه جوانان مساجد شهرستان سیرجان تحت عنوان « فریاد عدالت (4)» جلوگیری و عوامل توزیع کننده آن را دستگیر کردند. در این اقدام 15 نفر از عوامل پخش و حامیان حجت الاسلام جهانشاهی دستگیر شدند. 

طرفداران جهانشاهی ادعا می‌کنند که «او به علت مبارزه علنی با زمین خواران سیرجانی تحت تعقیب قرار گرفته است». پیش از این،آفتاب در گزارشی این موضوع را بررسی کرده ‌بود. حجت‌الاسلام جهانشاهی روحانی‌ای که به علت اعتراض به زمین خواری‌ها محکوم شده، در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب توضیح داده بود: وقتی از موارد متعدد زمین خواری سیرجان مطلع شدیم، بیانیه نوشتیم و به تهران آمدیم تا این بیانیه را به مسئولان شهری و کشوری تقدیم کنیم. 

وی اظهار داشت: مسئولان معتقد بودند باید برخی از این موارد زمین‌خواری را نام ببرديد و از مردم هم امضا بگیريد. بنابراین، برای کامل کردن بیانیه به سیرجان بازگشتم.

جهانشاهی ادعا کرد: با ذکر 50 هکتار زمین سیرجان و محمود آباد، 10 هکتار حومه شهر و چند مورد دیگر، برای امضای بیانیه از مردم تجمعی صورت گرفت که نیروهای امنیتی نیز همین را بهانه کردند و پرونده‌سازی کردند که باعث تجمع شده‌ام.

وی اظهار داشت: به دنبال تجمع برای تهيه طومار، به اتهام تشویق اذهان عمومی به تحمل سه ماه و یک روز زندان محكوم شدم. البته این طومار را به تهران آوردیم و تقدیم مسئولان کردیم ولی گویا مسئولان این طومار را خیلی جدي نگرفتند و شاید به ما اطلاعی ندادند. 

به گفته این روحانی، در استان کرمان مواردی از این دست بسیار زیاد است حتی به گونه‌ای است که رئیس دادگستری استان و رئیس بازرسی کرمان اعلام کرده‌اند هیج موردی از زمین‌خواری نیست که در آن ردپای مسئولان نباشد. جهانشاهی خاطر نشان کرد: به دلیل حضور نیروهای دولتی و غیر دولتی در این پروند‌ه‌ها تاکنون توجه جدی به این زمین خواری‌ها نشده‌ است و کلا بعید به نظر می‌رسد این مشکلات قابل حل شدن باشد.

اظهارات این روحانی در حالی بود که نصراللهی معاون سیاسی -امنیتی استانداری کرمان نیز در خصوص محکومیت وی به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: اینها شایعاتی بیش نیست، محکومیت‌ ایشان نیز از سوی دادگاه ویژه روحانیت است و به اين موضوع ارتباطي ندارد. معاون سیاسی- امنیتی استانداری كرمان در پاسخ به این پرسش كه «محکومیت این روحانی به چه دلیلی است؟»، گفت: بهتر است از دادگاه ویژه روحانیت بپرسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین