کد خبر: ۵۸۲۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

بازگشایی محور یاسوج-شیراز زمان‌بر است/ آماده بودن محور قدیم برای تردد مردم و مسافران

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر یاسوج-شیراز به دلیل بارندگی کم‌سابقه و ریزش مسدود شده که بازگشایی این محور مشمول زمان است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد غلام‌محمد زارعی در بازدید از محور مواصلاتی یاسوج-شیراز که به دلیل رانش زمین مسدود شده بود، افزود: بارندگی سنگین و بی‌سابقه در استان و شهرستان بویراحمد موجب ریزش کوه در  مسیر جاده یاسوج- شیراز شده است.

وی اظهارکرد: در بارندگی‌های دو روز گذشته متاسفانه بخش قابل توجهی از ارتفاعات مشرف بر جاده رانش بسیار زیادی داشته و قریب به 100 متر از جاده از بین رفته  است و حجم بالایی از گل و لای بر زمین مانده و مسیر مسدود شده است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از این جاده بازدید کردیم و به مسئولان توصیه کردم برنامه‌ریزی پاکسازی و بازگشایی مسیر را انجام دهند، البته بازگشایی جاده جدید یاسوج- شیراز نیازمند زمان است و تا رفع مشکل جاده یاسوج-شیراز جاده جایگزین پیشنهاد شده و مردم و مسافران از جاده قدیم یاسوج-شیراز از وزگ- محور ماه پرویز استفاده کنند که این محور آماده تردد است.

زارعی تصریح کرد: به دلیل بارندگی زیاد و جاری شدن چشمه‌ها جاده قدیم یاسوج-شیراز نیاز به شانه‌سازی و هدایت آب به خارج از جاده را دارد و باید دستگاه‌ها مستقر شوند که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مسیر حضور دارد و امیداوریم عملیات به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به تردد در این جاده نیازمند رسیدگی فوری و خط کشی محور و همچنین عملیات راهداری مستمر هستیم که تا بازگشایی مسیر جدید  تمهیدات لازم در جاده قدیم یاسوج-شیراز محور وزگ-ماه پرویز اندیشیده شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توصیه‌های لازم به مسئولان و متولیان شده ان‌شاالله مسیر جایگزین به عنوان یک مسیر امن و مطمئنی مورد استفاده به سمت شیراز قرار گیرد طول این مسیر 10-15 دقیقه فاصله دارد تا جاده جدید زمان بسیار کوتاهی است که در صورتی که اقدامات لازم انجام شود تا بازگشایی این مسیر می‌توان از مسیر قبلی استفاده کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین