کد خبر: ۵۸۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

مسافرت هوایی از بجنورد به نصف رسید

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: 14 هزار و 181 مسافر، پارسال از طریق پروازهای این فرودگاه جابه جا شده اند که این رقم در مقایسه با سال 96 به کمتر از نصف رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمهدی رزاز اظهار داشت: در این مدت هفت هزار و 508 مسافر با پرواز وارد بجنورد شده و 6 هزار و 673 مسافر نیز خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کرده اند.

وی افزود: شمار مسافران ورودی به بجنورد در سال گذشته در مقایسه با سال 96، 56 درصد و شمار مسافران خروجی نیز 60 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه این جابه جایی ها در قالب 220 پرواز انجام شده، اظهار داشت: در این مدت47 تن بار نیز با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و 46.68 تن بار نیز به تهران انتقال یافته که این ارقام در مقایسه با پارسال 50 درصد کاهش نشان می دهد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

هم اکنون شرکت هواپیمایی ماهان در روزهای دوشنبه، پنجشنبه و جمعه و شرکت تابان در روزهای یکشنبه و سه شنبه بین مرکز استان خراسان شمالی و تهران پرواز دارند.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

در این استان مجتمع های بزرگ صنعتی و تولیدی نظیر پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین و کارخانه قند شیروان فعالیت دارند که مدیران و کارشناسان این واحدهای صنعتی همواره در حال تردد بین بجنورد و تهران هستند.

منبع:ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین