کد خبر: ۵۸۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۲:۴۰

اعتصابات معلمان «ذنب لایغفر» است!

آفتاب‌‌نیوز : وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با «ذنب لایغفر» خواندن اعتصاب، راه‌پیمایی و تحصن معلمان در شرایط کنونی، افزود: این مسائل در شرایط کنونی نه مورد رضایت مقام معظم رهبری است و نه به صلاح کشور و نظام اما به هر حال معلم هم حقوقی دارد که باید به این حقوقش برسد. 

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان ادامه داد: عدالت از لوازم لاینفک آموزه‌های اسلامی و دینی است و از سوی دیگر دولت و مجلس کنونی هم با شعار تحقق عدالت بر سر کار آمده‌اند اما اکنون بی‌عدالتی در دستگاه‌های اجرایی و ادارات کشور بیداد می‌کند. 

وی در عین حال ابراز عقیده کرد که آنچه باعث رنج معلمین است، بیش از نارسایی‌های معیشتی و مشکلات اقتصادی، تبعیض و بی‌عدالتی است که در قانون اساسی بر رفع آن تاکید شده و این قانون وظیفه تحقق عدالت را بر عهده دولت و تمام دستگاه‌های اجرایی کشور می‌داند. 

دهقان در توضیح این تبعیض گفت: این سزاوار نیست که شخصی در اداره ثبت و احوال یک حقوق بخور و نمیر بگیرد اما کارمند دیگری با همان سابقه، مدرک تحصیلی و کارآیی در وزارت نیرو یا نفت پنج تا شش برابر بیشتر حقوق دریافت کند. 

این فعال سیاسی جریان اصولگرا اقدامات انجام شده توسط دولت نهم و مجلس هفتم برای حل مشکلات معیشتی کارمندان و به خصوص فرهنگیان را مثبت دانست و افزود: شورای نگهبان هم اصل لایحه جامع خدمات کشوری را به طور کامل رد نکرده بلکه گفته باید نحوه تامین بار مالی این لایحه برای دولت مشخص شود اما این ایراد شورای نگهبان باید توسط مجلس و دولت رفع شود. 

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان با بیان اینکه «در این خصوص ایرادی به شورای نگهبان وارد نیست» اظهار داشت: برخی بار مالی لایحه خدمات جامع کشوری برای دولت را 12 تا 14 هزار میلیارد تومان اعلام می‌کردند اما کارشناسان این رقم را یک رقم غیر تحقیقی بیان می‌کردند که بررسی‌های مجلس هم ثابت کرد که بار مالی این لایحه بین چهار تا پنج هزار میلیارد تومان است. 

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش شورای نگهبان، دولت و مجلس، این لایحه تا سال آینده اجرایی شود تا معلمان و فرهنگیان هم شاهد رفع بسیاری از مشکلات خود باشند. دهقان افزود: هر چند اخیرا توجهاتی به کرامت معلمان شده اما این اقدامات کافی نیست زیرا معلم باید به حقش برسد. 

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان ابراز داشت: الان شرایط به صورتی است که اگر دو برادر که یکی معلم و دیگری دارای شغل آزاد باشد با همدیگر به خواستگاری یک دختر بروند، هیچ کس راضی به دختر دادن یا ازدواج با آن معلم نمی‌شود اما به برادر دیگر که شغل آزاد دارد، با کمال میل دختر می‌دهند در صورتی‌که معلمان طبق فرمایشات قرآن و از میان این همه شغل معلمی را برگزیده‌اند. 

وی در عین حال تاکید کرد: آنهایی که در رد لایحه خدمات جامع کشوری، شورای نگهبان را مانع دستیابی معلمان به حقوقشان می‌دانند غرض‌ورزی می‌کنند زیرا اگر این لایحه بدون تامین بارمالی آن تصویب می‌شد هم باز فایده‌ای نداشت. 

دهقان در ادامه تصویب نهایی لایحه خدمات جامع کشوری را رافع تمام مشکلات معیشتی کارمندان و معلمان ندانست اما در عین حال گفت: این لایحه هر چند تا ایده‌آل فاصله زیادی دارد اما تا حدود زیادی می‌تواند مشکلات موجود را حل کند زیرا به هرحال وجود ناقص به از عدم محض است. 

آزمون موهن و استیضاح فرشیدی
دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان همچنین در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس به علت سوالات موهن آزمون ضمن خدمت فرهنگیان نیز گفت: آموزش و پرورش یک سازمان وسیع، گسترده و حساسی است و انصافا هم از وقتی که آقای فرشیدی ریاست آن را برعهده گرفته است، روند روبه رشد و ارزشی در آن طی می‌شود. 

وی افزود: به عنوان شخصی که موی خود را در آموزش و پرورش سفید کرده و هم اکنون نیز در اتاق فکر آن مسئولیت کوچکی برعهده دارم، بسیاری از امور اخیر آموزش و پرورش را درست و ارزشی می‌دانم. 

دهقان در عین حال نحوه طرح سوالات فوق را «بسیار بد» دانست و گفت: اگر این سوالات با غرض هم طرح نشده باشد بسیار بد بوده‌اند هرچند که از کتاب فقیه عالیقدر علامه طباطبایی استخراج شده باشند. 

وی با اشاره به نقش اساتید دانشگاه در طرح سوالات امتحانی دانشجویان، اظهار داشت: آیا وزیر علوم می‌تواند به سوالات تک تک اساتید دانشگاه نظارت داشته باشد؟ اگر نه، پس چنین توقعی از وزیر آموزش و پرورش هم چندان صحیح نیست. 

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان از سخنان خود اینگونه نتیجه گرفت که: باید به آقای فرشیدی برای عملی کردن برنامه‌ها و تفکراتش فرصت داد زیرا ایشان هم از علما و ساحت پیامبر عذرخواهی کرده و هم از مردم بنابراین آن دسته از دلسوزانی که طرح استیضاح ایشان را مطرح می‌کنند هم بهتر است به این مسائل ادامه ندهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین