کد خبر: ۵۸۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

بازدید روحانی از مرکز مانیتورینگ آب و برق خوزستان

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان روز جمعه در ادامه سفر به خوزستان با حضور در مرکز مانیتورینگ سازمان آب و برق این استان وضعیت سدهای خوزستان را بررسی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این بازدید گزارش دقیقی از میزان حجم ذخایر آبی 11سد استان خوزستان ، دبی ورودی، دبی خروجی و ارتفاع آب آنها توسط رییس سازمان آب و برق خوزستان به رئیس جمهوری ارائه شد.

رییس جمهوری در این بازدید بر مدیریت شرایط سدها و ورودی سیلاب به این سدها تاکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی های روزهای آتی باید میزان آب و وضعیت سدهای منطقه را مدیریت کنیم که خسارتی ایجاد نشود و یا خسارت احتمالی به حداقل برسد.

 

بازدید روحانی از مرکز مانیتورینگ آب و برق خوزستان (+عکس)

سدهای کارون 1، 2، 3، 4 ، سیمره، کرخه، دز ،گتوند، کوثر، مسجد سلیمان و مارون از جمله سدهای استان خوزستان هستند.

به گفته معاون آب و آبفای وزارت نیرو سیلاب ها 85 درصد از ظرفیت سدها و بیش از 80 درصد تالاب هورالعظیم را پرآب کرده است، در سد کرخه ورودی سیلابی تا میزان هفت هزار مترمکعب برثانیه افزایش یافت که خوشبختانه با مدیریت و رصد کردن، اکنون این ورودی ها کاهش یافته و توانستیم ذخیره سدها را حفظ کنیم همچنین مسئولان سازمان آب و برق خوزستان تاکید کردند کهحجم ذخیره سد کرخه از پنج میلیارد مترمکعب گذر کرده و نگرانی از شرایط حوزه رودخانه کرخه همچنان وجود دارد.

هواشناسی خوزستان میزان بارندگی در استان از ابتدای سال زراعی جاری (01مهر 97) تا (26 اسفند97) را 422 میلیمتر اعلام کرده که این میزان بارش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 321 درصد و در مقایسه با آمار بلند مدت استان حدود 60 درصد افزایش را نشان می دهد. بارش ها و افزایش خروجی سدها، سیلابی شدن رودخانه های دز و کرخه را در زمستان به دنبال داشته و بهمن ماه امسال با شکسته شدن سیل بندها، تعدادی از روستاهای پایین دست کرخه در دشت آزادگان و هویزه دچار سیلاب شدند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین