کد خبر: ۵۸۲۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

کشف رود در حاشیه شهر مشهد طغیان کرد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: رودخانه کشف رود واقع در حومه شمالی این کلانشهر به حالت طغیان درآمده و مشکلاتی ایجاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا صحراگرد  افزود: کشف رود از محل رودخانه های بالادست و یک انشعاب فرعی پیش از سد ارداک به حالت طغیان درآمده و هم اینک سبب بروز مشکلاتی در برخی نقاط و روستاهای حریم شمالی شهر مشهد و بطور عمده همسایگان این روخانه شده است. 

وی ادامه داد: تخریب پل روستای دهشک در انتهای بلوار شاهنامه 76، طغیان رودخانه در روستای کلاته نوری و تخریب پل همین روستا و نیز طغیان کشف رود در انتهای خیابان رسالت 132 مشهد از مواردی است که در پی بارشهای اخیر منجر به آبگرفتگی در محل شد. 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: نیروهای خدماتی شهرداری به همراه خودروهای مکنده آب در سطح شهر در حالت آماده باش هستند تا مشکلی برای شهروندان مشهدی و زائران و مسافران نوروزی ایجاد نشود. 

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارشهای رگباری در سطح خراسان رضوی و شهر مشهد تا امشب ادامه دارد. 

شعبه ای از رودخانه کشف رود از کوههای هزارمسجد و شعبه دیگر آن از کوههای بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد می گذرد. این رودخانه 290 کیلومتری از غرب به شرق جریان دارد و در ادامه مسیر در محل پل خاتون به رودخانه هریرود می پیوندد و از آنجا به بعد 'رود تجن' نام گرفته و به سوی ترکمنستان ادامه می یابد و در ریگزارهای کشور همسایه فرو می رود. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین