کد خبر: ۵۸۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

لاوروف: واشنگتن قطعنامه‌های بین‌المللی درباره جولان، ایران و ونزوئلا را نقض کرده

وزیر امور خارجه روسیه یک بار دیگر تأکید کرد، واشنگتن قطعنامه‌های بین‌المللی درباره جولان، ایران و ونزوئلا را نقض کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) تأکید کرد، واشنگتن قطعنامه‌های بین‌المللی درباره بلندی‌های جولان، توافق هسته‌ای ایران و ونزوئلا را نقض کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود گفت، تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان که بخشی از خاک سوریه است، اقدامی سهل‌انگارانه بود.

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای ترکیه‌ای خود تصریح کرد که سامانه‌های «اس-400» همانطور که قبلا مورد توافق قرار گرفته بود، در اختیار ترکیه قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه ترکیه نیز در این کنفرانس خبری مشترک تأکید کرد که مسکو و آنکارا در حال حاضر مشغول گفت‌وگو و مذاکره درباره تاریخ تحویل سامانه‌های «اس-400» هستند.

وی با اشاره به مداخلات و فشارهای آمریکا در خصوص اجرای توافق صورت گرفته میان روسیه و ترکیه مبنی بر تحویل سامانه‌های «اس-400» به آنکارا گفت: این اقدامات نقض سیاست‌های بین‌المللی است.

سناتورهای کنگره آمریکا روز گذشته طرحی دوحزبی برای ممانعت از تحویل جنگنده‌های «اف-35» به ترکیه به دلیل قرارداد این کشور با روسیه برای خرید سامانه‌های «اس-400» ارائه کردند که بر اساس آن دولت آمریکا ملزم می شود تا تضمین کند که آنکارا «اس-400» از روسیه نمی‌گیرد.

وزرای خارجه ترکیه و روسیه همچنین از توافق دو کشور در خصوص تسریع روند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه خبر دادند.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین