کد خبر: ۵۸۲۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

مادر جرج بوش: ترامپ طمعکار، خودخواه و زشت است

مادر جرج دبلیو بوش رییس جمهوری سابق آمریکا در کتابی که دو سال پس از درگذشتش منتشر می‌شود، از نفرتش نسبت به دونالد ترامپ سخن گفته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
باربارا بوش بانوی اول سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۷ در ماه‌های پایانی عمر خود مجموعه‌ای مصاحبه با سوزان پیج از یواس‌ای تودی انجام داد که قرار است به زودی در قالب یک کتاب بیوگرافی توسط پیج منتشر شوند.

بخش‌هایی از این کتاب جدید به تازگی در نقدها منتشر شده که اطلاعات جالبی از بوش و نظرات او درباره جمهوری‌خواهان و مخصوصاً دونالد ترامپ ارائه می‌کند.

بانوی اول سابق ماه آوریل گذشته از دنیا رفت و همسرش جرج اچ‌دبلیو بوش چهل‌ویکمین رئیس‌جمهور ی آمریکا هم در نوامبر چشم از جهان فروبست.

این کتاب در بخش‌هایی توضیح می‌دهد که بوش چند دهه از دونالد ترامپ به شدت بدش می‌آمد. بوش بخش‌هایی از دفترچه‌های خاطرات خود مربوط به دهه نود میلادی را با پیج به اشتراک گذاشت که در آن ترامپ را به عنوان فردی «طمعکار، خودخواه و زشت» توصیف می‌کند. تا سال ۲۰۱۶، او به شدت به خاطر جدایی عقیده‌ای کشور و جهتی که حزب جمهوری‌خواه در آن حرکت می‌کرد، شوکه شده بود.

بوش در یکی از مصاحبه‌هایش به پیج گفت: «درک نمی‌کنم که چرا مردم طرفدار ترامپ هستند. واقعاً حیرت‌زده هستم که زنان می‌توانند به ترامپ رأی دهند.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هنوز خود را یک جمهوری‌خواه می‌پندارد، گفت «احتمالا امروز می‌گویم نه.»

بانوی اول سابق ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ دچار یک حمله قلبی شد. او این حمله را تقصیر چرخه انتخاباتی سال ۲۰۱۶ و حملات بی‌وقفه ترامپ به پسرش فرماندار سابق فلوریدا جب بوش دانست. او گفت «خشمی» که نسبت به ترامپ داشت یکی از دلایل اصلی این اتفاق بود.

در سال ۲۰۱۶، باربارا بوش در انتخابات ریاست‌جمهوری به پسرش رأی داد، اما شوهرش به نامزد حزب دموکرات یعنی هیلاری کلینتون رأی داد. به هر حال، پس از پیروزی ترامپ، باربارا بوش و همسرش به او تبریک و به ملانیا ترامپ خوش‌آمد گفتند.

بعد از انتخاب شدن ترامپ، دوستی به عنوان یک جوک به باربارا بوش ساعتی داد که روزها، ساعت‌ها و لحظه‌های باقی مانده تا پایان دوران ریاست‌جمهوری ترامپ را می‌شمرد. پیج می‌گوید او این ساعت را روی میز کنار تخت خوابش قرار داد و حتی زمانی که مرد هم آن ساعت همانجا بود.

بوش در یکی از مصاحبه‌هایش با پیج در سال ۲۰۱۷ در نخستین سالگرد انتخاب شدن ترامپ گفت: «سعی می‌کنم خیلی به این ماجرا فکر نکنم. به نظرم اوضاع در نهایت درست می‌شود.»

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین