کد خبر: ۵۸۲۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

برپایی نمایشگاهی هنری با آثار زن فیلمسازی که دیروز درگذشت

در نمایشگاهی هنری که همین هفته در فرانسه برگزار می‌شود، ۳ اثر هنری آنیس واردا که تا آخرین روزهای حیاتش مشغول آماده‌سازی آنها بود به نمایش درمی‌آید.
آفتاب‌‌نیوز :
چند روز پیش از اینکه آنیس واردا کارگردان و هنرمند افسانه‌ای فرانسوی متولد بلژیک در ۹۰ سالگی از دنیا برود، او مشغول انجام دادن کارهای نهایی سه اثر هنری خود بود که این هفته قرار است در قلعه‌ای در مرکز فرانسه به نمایش در بیایند.

او که از نظر بدنی بسیار ضعیف شده بود اما مشخص بود کاملاً هیجان‌زده است تا بتواند آنطور که خودش گفت:«هنر را با طبیعت یکپارچه‌سازی کند»، روز شنبه هفته قبل در یکی از آخرین مصاحبه‌هایش به ای‌اف‌پی گفت «بسیار لذت می‌برم که اینجا هستم.»

فیلم‌ها، عکس‌ها و اجراهای هنری واردا همیشه روی رئالیسم مستند، مسائل و مشکلات زنان و همچنین مسائل روز اجتماعی متمرکز بودند و سبک تجربی متمایز خود را داشتند. تاریخ‌دانان فیلم از آثار واردا به عنوان مهره‌های اصلی توسعه موج جدید سینمای فرانسه یاد می‌کنند. به طور مثال، استفاده او از فیلمبرداری در لوکیشن‌های مختلف و بازیگران غیرحرفه‌ای یکی از نکات اصلی بودند که او را در سینمای دهه پنجاه میلادی سینما بسیار متفاوت می‌ساختند.

واردا در مسیر حرفه‌ای کاری طولانی و پرافتخار خود جوایز بسیاری را از آن خود کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به جوایز افتخاری نخل طلای کن و اسکار، یک جایزه شیر طلایی و نامزدی دریافت جایزه اسکار بهترین مستند سال اشاره کرد.

آنیس واردا فیلمساز سرشناس جمعه ۹ فروردین در ۹۰ سالگی از دنیا رفت.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین