کد خبر: ۵۸۲۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

آمریکا برای تقابل با روسیه به استراتژی دوران جنگ سرد در اروپا بازمی‌گردد

ایالات متحده برای مقابله با روسیه استراتژی زمان جنگ سرد را در پیش و تصمیم گرفته بار دیگر به استراتژی "استقرار غیرمنتظره" نیروهای خود در اروپا بازگردد.
آفتاب‌‌نیوز :
 روزنامه آمریکایی "Stars and Stripes" نوشت، واشنگتن تصمیم گرفته بار دیگر به استراتژی "استقرار غیرمنتظره" نیروهای خود در اروپا بازگردد؛ استراتژی که در زمان جنگ سرد برای مقابله با اتحادیه جماهیر شوروی سابق آن را در پیش گرفته بود. ارتش آمریکا در حال حاضر در زمینه استقرار غیرمنتظره همزمان با استراتژی جدید وزارت دفاع آمریکا موسوم به "استفاده پویا از نیروها" آموزش می‌بیند.

استراتژی "استفاده پویا از نیروها" به آشفته نگهداشتن دشمن از طریق تحرکات تقریبا غیرقابل پیش‌بینی نیروها اطلاق می‌شود.

روزنامه مذکور نوشت، به عنوان مثال اواسط ماه میلادی جاری ۱۵۰۰ سرباز از تیپ زره‌پوش‌های آمریکا بدون اطلاع قبلی از ایالت تگزاس به هلند منتقل شدند. این روزنامه به نقل از معاون فرمانده ارتش آمریکا در اروپا نوشت: چنین عملیاتی به صورت منظم اجرایی خواهد شد و اقدامات برای دشمنان ما هر کجا که باشند، غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. اینگونه امنیت ملی خود را حفظ و بر بازدارنگی دشمن و آمادگی نیروهای خود تمرکز می‌کنیم.

میخائیل پوپوف، معاون دبیرکل شورای امنیت روسیه پیش از این گفته بود، پیمان ناتو نیروهایی را به مرزهای روسیه منتقل کرده است. ناتو سیستم نقل و انتقالات نیروهای تحت حمایت خود را از ایالات متحده و کانادا به اروپا بازسازی می‌کند، همان کاری که در زمان جنگ سرد انجام داده بود. پوپوف افزود، تعداد نیروهای استقرار غیرمنتظره ناتو طی دو سال اخیر از ۲۵ هزار به ۴۰ هزار تن رسیده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین