کد خبر: ۵۸۲۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

استاندار خوزستان: تخلیه 56 روستا درحوضه دز و کرخه آغاز شد

استاندار خوزستان گفت: با توجه به افزایش آورد آب و خروجی سدها عملیات تخلیه بیش از 56 روستا در حوضه های دز و کرخه شروع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 تخلیه 56 روستا درحوضه دز و کرخه آغاز شدغلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبر اظهار داشت: 36 روستا ازاین تعداد در حوضه دز و 20 روستا در حوضه کرخه واقع شده اند. 

وی تصریح کرد: برخی روستائیان به دلیل اصرار بر حفظ دامهایشان حاضر به تخلیه روستا نیستند و سرسختی می کنند، در هر حال اقدامات لازم برای تقویت سیل بندها انجام شده اما با این وجود در صورتی که خطر جانی برای مردم وجود داشته باشد، تخلیه با جدیت انجام می شود. 

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه بیشتر سیلاب ها و رواناب ها از استان های دیگر در حوضه های آبریز کرخه ، دز و کارون به سمت خوزستان می آید، ادامه داد:برنامه ریزی و تدابیر لازم به منظور به حداقل رساندن خسارت ها اندیشیده شده است. 

شریعتی همچنین تصریح کرد: ظرفیت سدهای خوزستان به شکل قابل ملاحظه ای پر شده و از ظرفیت خالی کمتری برخوردار هستند اما ما با تمهیدات در نظرگرفته شده به استقبال این سیلاب ها می رویم تا از جان مردم محافظت کنیم. 

وی خروجی سد دز از سه روز پیش را یک هزار و 800 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: با این وجود خروجی سد کارون به یک هزار و 300 متر مکعب بر ثانیه رسیده است. 

استاندار خوزستان ادامه داد: خروجی سد کرخه به 750 متر مکعب بر ثانیه رسیده و از روز گذشته خروجی سد مارون به 440 متر مکعب کاهش یافته است. 

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: در حوضه آبریز زهره و مارون نگرانی نداریم ولی در دز و کرخه نگرانی هایی وجود دارد. 

وی حجم خالی سدهای استان را حدود یک میلیارد و 400 تا 500 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: به منظور کنترل بخشی از سیلاب های پیش رو مانورهایی اجرا می شود. 

پیش از این سازمان آب و برق خوزستان در روزهای اخیر با صدور چند اطلاعیه نسبت به وقوع سیل در حوضه رودخانه های دز، کرخه و کارون هشدار داده و اعلام کرده بود سه شهر و 51 روستا در حوضه کرخه، 18 روستا در حوضه دز و 18 روستا در حوضه کارون در معرض سیلاب هستند و دستگاه های اجرایی باید آمادگی تخلیه آنها را داشته باشند. 

تاکنون 6هزار نفر از سیل زدگان خوزستانی در اردوگاه های جمعیت هلال احمر استان اسکان داده شده اند. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین