کد خبر: ۵۸۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۲۳

آغاز نامه‌نگاری پرسپوليس با فيفا

آفتاب‌‌نیوز : قرار است به زودی فیفا در مورد مشكل‌هان با باشگاه پرسپولیس حكم خود را صادر كند‌. با وجود اظهارنظرهای مختلف در مورد میزان طلب‌ <هان> از پرسپولیس مبلغ واقعی آن نامشخص است‌. 

جهان فوتبال: سرسری گرفتن تمامی اتفاقات، هنر مدیران باشگاه پرسپولیس است. مدیرانی كه نمی‌دانند قوانین بین‌المللی و مردانی كه آن سوی مرزها بر این قوانین و مقررات نظارت می‌كنند، شباهتی با وضع جاری فوتبال ایران ندارد. انگار مدیران فوتبال ایران كه حالا از دیدگاه تمامی اهالی فوتبال آسیا به ناكارایی و بی تدبیری هم محكوم می‌شوند، آرا و اولتیماتوم‌های كنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال را شبیه به آرای كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌دانند كه با پرداخت 150 هزار تومان به حساب شورای استیناف، قابل بازگشت و در دسترس باشد.اتفاقی كه برای استقلال تهران در جام باشگاه‌های آسیا افتاد، اسباب بیداری هیچ ذهن خاموش و مدیریت به خواب رفته‌ای را فراهم نكرد. اینجا در فوتبال ایران، باید انتظار اتفاقاتی ناگوارتر را كشید.
پرسپولیس حدود یك سال و اندی است كه در مدیریت پر زرق و برق اما توخالی‌اش غرق می‌شود. استفاده از نام‌های نامی به عنوان پلكانی برای ترقی و رشد عوام پسند تنها تدبیر بی تدبیرگونه مدیریت پرسپولیس بود. ورود آری‌هان به چرخه جدید حركتی پرسپولیس و خروج غیر معقول او از این باشگاه را صرفاً می‌توان در همین گونه مسایل بررسی كرد. آیا پرسپولیس به عواقب شكایت آری‌هان اندیشیده است؟! آیا پرسپولیس می‌داند چه آینده‌ای انتظارش را می‌كشد؟! محمدحسن انصاری فرد شاید هم ناخواسته در راهی گام بر می‌دارد كه در نهایت رسیدن به سرنوشت مقداد نجف‌نژاد است. با این تفاوت كه مدیر عامل مستعفی استقلال در محفلی خصوصی اعتراف كرده بود در طول زندگی‌اش به تعداد انگشتان دست فوتبال ندیده و انصاری‌فرد را ما مردی ساخته شده از جنس فوتبال می‌دانیم. بازیكن تیم‌ملی، مربی تیم‌ملی و مدیر تیم‌ملی.
داستان انصاری فرد و آری هان، قصه حسن كرد شبستری نیست كه از بازگویی‌اش كسالت حاصل شود! در پایان اردوی اتریش، آری‌هان از مدیر برنامه‌هایش خواست متن استعفای او را آماده كند تا در اختیار مدیر عامل و هیات مدیره باشگاه بگذارد. سرمربی هلندی با آسودگی خاطر به تهران بازگشت تا پس از تقدیم متن استعفای خود به محمدحسن انصاری‌فرد، آمادگی‌اش برای پرداخت ضرر و زیان احتمالی را اعلام كند اما درست در روز ملاقات، مدیر عامل پیش از هر چیز با اعلام سه شرط از سرمربی هلندی خواست یا شروط را بپذیرد و یا اخراج شود! چه خواسته جالب و معقولی! این قصه حسن كرد شبستری نیست... روایت آغاز شكایت و شكایت كشی آری‌هان است از پرسپولیس. مردی كه با دیدن چارت خراب مدیریتی فوتبال ایران دیگر قصد حضور در پرسپولیس را نداشت. برای آری‌هان (‌یا هر مربی دیگری كه در سطح فوتبال جهان حضور داشته) قابل باور نبود باشگاه بزرگ یك كشور از پرداخت حقوق جاری بازیكنان و مربیانش ناتوان باشد... انصاری فرد در آن جلسه سه شرط گذاشت. پس از این بود كه آری‌هان استعفا نامه‌اش را از جیب در نیاورد او اخراج شد و كار به این جا رسید. 

شما تفاوتی میان راه استقلال با مقداد نجف‌نژاد و پرسپولیس با محمدحسن انصاری فرد می‌بینید؟!
پرسپولیس همان باشگاهی كه كنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان سال 1999 میلادی و در آستانه قرن جدید به عنوان پر هوادارترین باشگاه قاره آسیا شناخته شد در آستانه رای و نظر فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفته است. در صورتی كه همین نامه‌نگاری باشگاه پرسپولیس متضمن دلایل قانونی و حاوی جملاتی محكمه پسند نباشد جریمه سنگینی در انتظار پرسپولیس خواهد بود. 

قابل توجه پرسپولیس:<فیفا در صورتی كه آری‌هان را صاحب حق بداند، پرسپولیس را به پرداخت تمامی مطالبات سرمربی هلندی به علاوه جریمه دیر كرد در پرداخت حقوق و البته جریمه‌ای میان 15 الی 20 امتیاز منفی روبه‌رو خواهد كرد>! این یعنی سقوط قطعی پرسپولیس به قعر جدول و حتی احتمال بالای سقوط این تیم به لیگ یك! آیا هشدار امروز فیفا جدی تلقی می‌شود؟! آیا برنامه‌ای كه مدیریت باشگاه پرسپولیس برای فیفا ارسال می‌كند، حاوی استدلال قانونی خواهد بود تا تیم بحران‌زده پرسپولیس بیش از این در مرداب مشكلات فرو نرود؟! 

شاید قرار است سیاهه مدیریت ضعیف و ناكارآمد فوتبال ایران تكمیل شود. شاید قرار است پرسپولیس هم بسان استقلال در راهی گام بردارد كه فاجعه‌ای دیگر رقم بخورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین