کد خبر: ۵۸۲۸۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین خبر داد:

آمادگی شبانه روزی اکیپ‌های راهداری قزوین برای جلوگیری از بحران سیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان قزوین از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری استان برای جلوگیری از بحران احتمالی سیل در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان قزوین از آمادگی کامل اکیپ‌های راهداری استان برای جلوگیری از بحران احتمالی سیل در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
 افشین پیرنون در خصوص آمادگی راهداری استان گفت: در طرح راهداری نوروزی که از 25 اسفند ماه 97 آغاز شده است، تعداد 300 نفر از پرسنل راهداری حضور مستمر و شبانه روزی دارند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با استفاده از 280 دستگاه ماشین آلات سبک و نیمه سنگین و سنگین در 26 راهدارخانه استان مستقر هستند و با تمام توان عملیات راهداری را انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با حوادث احتمالی بیان کرد: همزمان با سفرهای نوروزی هموطنان عزیز پس از آماده سازی راه‌ها نظیر خط‌کشی راه‌ها، ساماندهی علائم افقی، عمودی و تجهیزات ایمنی در راه ها، پاکسازی حاشیه راه ها، رنگ آمیزی پایه علائم هشدار دهنده و آشکار سازی نقاط پر حادثه و ... در اسفند ماه با توجه به بارش های پیش بینی شده سازمان هواشناسی و پیش بینی بارش برف و باران در محورها وگردنه های برفگیر استان علاوه بر عملیات برف روبی و نمک پاشی در گردنه ها، به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از حجم بارش ها در استان با برنامه ریزی و آمادگی کامل، این اداره کل اقدامات موثر و پیشگیرانه اعم از بازگشایی مسیرهای حرکت آب به سمت آبروها و دهانه پل ها و هدایت آبهای سطحی را بعمل آورد.

وی در ادامه افزود: با پیش بینی بحران احتمالی سیل در استان طی روزهای اخیر نیز اقدام به اجرای بند خاکی و سیل بند در محدوده پایین دست پل آبگرم (رودخانه خررود)، ایجاد سیل بند در روستای فتح آباد، رفع انسداد رودخانه قانلی چای در محدوده دانشگاه فنی و مهندسی بوئین زهرا، ایجاد خاکریز و سیل بند در روستای قره باغ، تخلیه آب های پل های زیرگذر و... از دیگر اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از بحران سیل است. و کارشناسان و روسای ادارات شهرستانهای تابعه به منظور بررسی پل ها و ابنیه فنی و وضعیت تردد درمحورهای مواصلاتی استان به دقت و بطور مستمر و شبانه روزی وضعیت مسیرهای سیلابی را رصد می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط جوی پیش بینی شده حتی المقدور از سفرهای غیر ضرور خودداری شود و چنانچه ناچارا نیاز به عبور از محورهای مواصلاتی وجود دارد باید از سلامت خودروی خود به ویژه وسایل و تجهیزات ایمنی آن اطمینان حاصل کنند و به توصیه های ایمنی دستگاهها و مدیریت بحران توجه ویژه داشته باشند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین