کد خبر: ۵۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

رئیس جمهور درگذشت جمشید مشایخی را تسلیت گفت

رئیس جمهوری در پیامی درگذشت جمشید مشایخی هنرمند پیشکسوت و چهره ماندگار عرصه فرهنگ و هنر را تسلیت گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آمده است: درگذشت هنرمند پیشکسوت و چهره ماندگار عرصه فرهنگ و هنر کشورمان، مرحوم جمشید مشایخی موجب اندوه و تأثر فراوان شد.

در ادامه پیام رییس جمهوری آمده است: این هنرمند صاحب سبک سینما، تئاتر و تلویزیون، با ایفای نقش‌های متفاوت و ارزشمند و نیز مشارکت خلاقانه و اخلاقی در فعالیت‌های اجتماعی، کارنامه‌ای درخشان و نامی نیک از خود به یادگار گذاشت؛ محبت او در دل مردم نشست و الگویی شایسته برای هنرمندان کشورمان به‌ویژه جوانان، به صحنه آورد.

در پیام روحانی آمده است: اینجانب با تجلیل از یک عمر خدمات فرهنگی و هنری استاد مشایخی، ضایعه فقدان ایشان را به مردم هنردوست ایران، اصحاب فرهنگ و هنر، دوستداران و به‌ویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

جمشید مشایخی 6 آذر 1313 در تهران متولد شد. او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

در سال 1336 به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه « جلد مار » هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.

استاد مشایخی با نمایش «وظیفه پزشک» بازیگری‌ را آغاز کرد و در سال 1344 با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.
او در واقع کار حرفه ای خود را از سال 1349 به طور رسمی شروع کرد.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین