کد خبر: ۵۸۳۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

لاوروف: جنگ در سوریه تمام نشده است

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که هنوز جنگ در سوریه به پایان نرسیده است و باید منشأ تروریسم را در این کشور از بین برد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: هنوز جنگ در سوریه به پایان نرسیده است و باید منشأ تروریسم را در این کشور از بین برد. اوضاع ادلب بسیار نگران کننده است چراکه هزاران تروریست در این استان هستند. ما به صورت جدی با ترکیه و دولت بشار اسد همکاری می‌کنیم. تروریست‌های جبهه النصره در آنجا ساختار جدیدی را درست کردند و نام جدیدی بر آن گذاشتند. آن‌ها از این طریق می‌خواهند بقیه گروه‌های مسلح از جمله گروه‌های میانه‌رویی که آماده مذاکره با دولت هستند را جذب کنند. ما باید با این مسأله مقابله کنیم. اخیراً گشت‌زنی مشترک ارتش روسیه و ترکیه در مناطق مشخصی از استان ادلب آغاز شده است.

وی افزود: مسأله دوم کرانه شرقی رود فرات است. درحال حاضر حدود ۱۰۰۰ تروریست در بازداشت نیروهای کردی هستند که با آمریکایی‌ها همکاری می‌کنند. بیشترشان تابعیت اروپای غربی دارند. این بسیار ناراحت کننده است که کشورهایشان دیگر آن‌ها را نمی‌پذیرند و حتی آن‌ها را سلب تابعیت می‌کنند. آمریکایی‌ها می‌گویند اگر کشورهایشان آن‌ها را قبول نکنند آن‌ها مجبور می‌شوند آزادشان کنند و این به معنای همکاری با تروریسم است.

لاوروف گفت: پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی‌اش در سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ برای ایجاد جبهه واقعی ضد تروریسم همچنان یک هدف حائز اهمیت است. درحال حاضر مذاکره با آمریکایی‌ها درباره مقابله با تروریسم ازسرگرفته شده است هرچند که تلاش زیادی کردند تا از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند. ما همچنین مذاکرات را با اتحادیه اروپا نیز خواهیم داشت. یکی از پیشنهادات مشخص شده پیوستن آن‌ها به بانک اطلاعاتی است که دستگاه امنیت فدرال روسیه برای جمع آوری اطلاعات درباره تحرکات تروریست‌های خارجی تأسیس کرده است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین