کد خبر: ۵۸۳۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

"دهکده سلامت قشم"، فرصتی برای توریسم سلامت در جام جهانی 2022 قطر

وزیر ورزش و جوانان از طرح بزرگ دهکده سلامت قشم به عنوان فرصتی برای افزایش ظرفیت توریسم سلامت در کشور نام برد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مسعود سلطانی در حاشیه آیین کلنگ زنی پروژه دهکده سلامت در روستای گامبرون قشم، گفت: این طرح مهم چند بعدی با مشارکت سرمایه‌گذار بومی و ۷۵ پزشک متخصص کشور می‌تواند ظرفیت توریست درمانی ایران را تا دو برابر افزایش دهد.

وی با اعلام اینکه هم اینک ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از مردم کشورهای همسایه در طول سال برای امور درمانی به ایران سفر می‌کنند، افزود: نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس به جزیره قشم و فعالیت این طرح مهم حوزه سلامت می‌تواند ظرفیت توریست درمانی کشورمان را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ارتقا دهد.

وزیر ورزش و جوانان از ظرفیت ارزشمند پزشکان متخصص در کشور به ویژه در حوزه بیماری های صعب العلاج، جراحی های قلب باز، پیوند اعضا و جراحی های چشم به عنوان فرصتی برای جذب توریست سلامت نام برد.

وی با تاکید بر اینکه می توانیم ایران را به قطب اصلی گردشگری سلامت منطقه تبدیل کنیم، از قشم به عنوان یکی از فرصت های مهم این حوزه یاد کرد و افزود: به هر میزان که در بخش درمان و سلامت سرمایه گذاری کنیم و ورزش های همگانی را توسعه دهیم، به طور حتم از بازدهی ده‌ها برابری آن بهره خواهیم برد.

سلطانی‌فر با اشاره به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که برای نخستین بار با توجه به شرایط آب و هوایی کشور میزبان در نیمه دوم سال برگزار می شود، از این تورنمنت مهم جهانی به عنوان فرصتی برای ایجاد طرح های ورزشی، اقامتی و توریسم سلامت در مناطق آزاد قشم و کیش که در نزدیکی کشور قطر قرار دارند، نام برد.

وی ادامه داد: با حضور سفیر کشورمان در قطر، گفت و گوهای بسیار مهمی با کنفدراسیون فوتبال قطر داشتیم تا از موقعیت مناطق آزاد قشم و کیش برای بهتر برگزار شدن این مسابقات جهانی کمک کنیم.

به گفته سلطانی فر، در نوار ساحلی جزیره قشم با ایجاد چند کمپ ورزشی با امکانات سالن های بدن سازی و بخش ریکاوری می توان به تیم های شرکت کننده جام جهانی قطر سرویس های خوبی با درآمدهای بالا ارائه کرد.

وی گفت: درصورتی که زمین ورزشی و بخش مهم ریکاوری دهکده سلامت قشم تا پایان دولت تدبیر و امید و تا دو سال آینده به بهره برداری برسد، با توجه به شرایط یکسان آب و هوایی قشم و قطر می توان از این موقعیت برای ارائه سرویس دهی به تیم های فوتبال کشورهای مختلف جهان استفاده کرد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت سرمایه گذرای یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در فاز نخست این طرح حوزه سلامت قشم، افزود: اطمینان دارم با افتتاح فاز نخست این پروژه و کسب درآمد بالا از سهم جذب توریست و سرویس دهی به تیم های شرکت کننده در جام جهانی قطر، میزان سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه آزاد قشم به شدت افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: منطقه آزاد قشم می‌تواند با حمایت و جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی، نقش مهمی در تامین نیازهای کشور به ویژه در شرایط خاص و تحریم‌ها ایفا کند.

پروژه دهکده سلامت قشم با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت ۱۲۲ هزار مترمربع در سه فاز درمانی، گردشگری و تفریحی با هدف ارتقاء سطح سلامت جزیره و ایجاد پایگاهی برای جذب توریست و گردشگری سلامت توسط بخش خصوصی در روستای گامبرون جزیره قشم ساخته می‌شود.

فاز نخست این طرح با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به ساخت یک بیمارستان ۶۴ تختخوابه، یک کلینیک تخصصی ارتوپدی و مرکز ریکاوری ورزشی برای جذب ورزشکاران به ویژه فوتبالیست‌های ایرانی و کشورهای حوزه خلیج فارس اختصاص دارد. در فاز دوم و سوم هم ساخت یک هتل چهار یا پنج ستاره و یک شهربازی بسیار مدرن پیش‌بینی شده است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین