کد خبر: ۵۸۳۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

فروش هفتگی «رحمان ۱۴۰۰» ۷ میلیارد، «غلامرضا تختی» ۳۰۰ میلیون!

در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی، اکران سینمای ایران در حالی پیگیری شد که فیلم «ژن خوک» توانست جایگاه خود را ارتقا دهد، همچنین «رحمان ۱۴۰۰» و «متری شیش و نیم» به صدرنشینی‌شان ادامه دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
تعطیلات نوروزی در حالی به پایان رسید که فروش خوبی برای سینمای ایران رقم خورد و روزهای آغازین سال ۹۸، روزهای پرمخاطبی برای سینما بود.

در این هفته جایگاه فیلم‌های روی پرده در جدول فروش تغییر چندانی نداشت و تنها «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی توانست نسبت به هفته گذشته از «پیشونی سفید ۳» ساخته سیدجواد هاشمی بیشتر بفروشد و جایگاه این فیلم را از آن خود کند.

با این حال «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی همچنان بیشترین فروش را به خود اختصاص داد و فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی نیز نتوانست جایگاه بهتری از قعر جدول فروش برای خود دست و پا کند. در ادامه مروری بر وضعیت فروش فیلم‌های روی پرده در هفته گذشته (از نهم تا بیش از ۱۶ فروردین ماه) صورت می‌گیرد.

فروش ۱۶ میلیاردی سینمای ایران

سینمای ایران در این هفته نسبت به نیمه اول تعطیلات نوروزی فروش بیشتری را تجربه کرد و شاهد حضور گسترده مخاطبان در سالن‌های سینما بود. ۱۶ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان عایدی سینما در این هفته بوده است که ۱۰ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان آن به تهران اختصاص داشته است.

از نظر تعداد تماشاگران نیز، این هفته یک میلیون و ۱۷۹ هزار نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند که ۵۹۱ هزار نفر آن شهروندان تهرانی بودند.

صدرنشینان گیشه چه می‌کنند؟

دو فیلم «رحمان ۱۴۰۰» و «متری شیش و نیم» دیگر نام خود را به عنوان دو فیلم پرفروش‌ سال ۹۸ تا به امروز بر سر زبان‌ها انداخته‌اند و توانسته‌اند به فروش خوبی دست پیدا کنند.

منوچهر هادی دیگر ثابت کرده است که در ساخت فیلم‌های پرفروش که به مذاق مخاطبان خوش بیاید مهارت دارد و با «رحمان ۱۴۰۰» مهر تاییدی بر این ادعا زد، فیلم جدید هادی در این هفته توانست به فروش قابل توجه هفت میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومانی دست پیدا کند که نسبت به هفته گذشته با افزایش همراه بوده است.همچنین ۵۴۸ هزار و ۸۶۳ نفر به تماشای این فیلم نشستند تا تعداد مخاطبان این فیلم به یک میلیون و ۱۲۳ هزار نفر برسد.


«رحمان ۱۴۰۰» به همراه «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی دو فیلمی هستند که از ابتدای اکران نوروزی جایگاه ثابتی در جدول فروش داشتند.

«متری شیش و نیم» هم با وجود آنکه در تکاپو برای رسیدن به صدر جدول فروش بود اما موفق نشد و به عنوان دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی بسنده کرد. فیلم روستایی هم در این هفته فروش قابل قبولی داشت و رکورد چهار میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرد که در مقایسه با هفته پیش افزایش اندکی داشته است.

همچنین ۳۲۳ هزار و ۹۴۵ نفر این فیلم را دیدند تا تعداد تماشاگران «متری شیش و نیم» در آستانه گذر از یک میلیون نفر باشد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده این فیلم پیش از این در گفت و گو با خبرآنلاین تاکید کرده بود که «متری شیش و نیم» می‌تواند پنج تا شش میلیون تماشاگر داشته باشد اما با این روند بعید به نظر می رسد که این اتفاق رخ دهد.

«متری شیش و نیم» با وجود آنکه روند پرفراز و نشیبی را طی کرد اما همچنان این شانس را دارد تا رکورد پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران را از آن خود کند.  

چهار انگشت، از پس تحریم‌ها و سانسورها برآمد

«چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی تنها فیلم روی پرده است که نه تنها توانسته جایگاه ثابتی برای خود در جدول فروش دست و پا کند بلکه هیچ رقابتی هم با سایر فیلم‌ها نداشته و یک فاصله مناسبت با دو فیلم صدرنشین و فیلم های نیمه پایین جدول فروش داشته است.

فیلم محمدی با وجود آنکه از داشتن تیزرهای تلویزیونی محروم بود، همچنین با سانسور در سینماهای حوزه هنری روی پرده رفت اما به خوبی توانست مخاطبان خود را به دست آورد و یکی از فیلم های پرفروش سال ۹۸ تا به امروز باشد.

«چهار انگشت» در این هفته دو میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان فروش داشت و ۱۵۰ هزار و ۸۲۹ نفر را راهی سالن‌های سینما کرد که در قیاس با هفته گذشته با افزایش قابل قبولی همراه شد.

موفقیت این فیلم در گیشه ادامه روند خوب فیلم «اکسیدان» ساخته پیشین این کارگردان است و به نظر می‌رسد او نیز نام خود را به عنوان یکی از کارگردانان سینمای ایران مطرح کرد که شناخت خوبی از مخاطبان دارند.

تغییرات در نیمه پایین جدول فروش سینما

نیمه پایین جدول فروش فیلم‌های روی پرده بیشتر از صدر شاهد تغییرات بوده است و جابه جایی‌هایی میان فیلم‌ها اتفاق افتاد که در آخرین نمونه «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی توانست با یک پله صعود جایگاه «پیشونی سفید ۳» به کارگردانی سیدجواد هاشمی را از آن خود کند.

تازه‌ترین فیلم سعید سهیلی توانست رکورد ۶۱۳ میلیون و ۳۷ هزار تومان فروش را به نام خود ثبت کند و ۳۷ هزار و ۸۷۱ نفر هم به تماشای این فیلم نشستند. این فیلم در کل رکورد یک میلیارد تومان فروش را به نام خود ثبت کرد.

در حالیکه «پیشونی سفید ۳» تنها ۴۸۳ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان فروش داشت و ۳۷ هزار و ۳۴۵ نفر این فیلم را دیدند، فروش این فیلم نسبت به هفته گذشته کاهش اندکی داشت. البته فروش فیلم سیدجواد هاشمی از مرز یک میلیارد تومان گذر کرد. فیلم سهیلی با وجود آنکه خیلی وضعیت خوبی را در اکران تجربه نکرده اما در دو هفته اخیر توانست نظر مخاطبان سینما را جلب کرده و آمار فروش خود را تا حدودی بهبود ببخشد. 

«زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی نیز در این هفته ۷۹۸ میلیون و ۵۳۴ هزار تومان فروش داشت که در مقایسه با هفته گذشته با افت همراه بوده است.



«غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی نیز  که چهره های مختلفی تماشای آن را توصیه کردند، نتوانست جایگاه بهتری از قعر جدول فروش برای خود دست و پا کند و این هفته ۳۱۸ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان فروش داشت و ۱۹ هزار و ۳۴۵ نفر این فیلم را دیدند که البته در مقایسه با هفته گذشته با افزایش همراه بود.

استقبال نکردن مردم از این فیلم انتقادها و واکنش‌های بسیاری را از سوی چهره های سینمایی و غیرسینمایی به همراه داشته است.

خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین