کد خبر: ۵۸۳۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

دلیل نوسان نرخ ارز چیست؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه نوسانات ارزی وجه اقتصادی ندارد، گفت: عدم واریز ارز حاصل از صادرات به سامانه نیمایی می‌تواند در نوسان ارزی موثر باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به دلایل نوسان ارزی در بازار، اظهار داشت: در حال حاضر نوسان های ارزی وجه اقتصادی ندارد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم واریز ارز حاصل از صادرات به سامانه نیمایی می‌تواند در نوسان ارزی موثر باشد، افزود: نرخ گذاری ارز در کوچه و بازار نیز یکی دیگر از عوامل دخیل در نوسان ارزی است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نرخ ارز از شاخص های سیاسی تبعیت می‌کند، تصریح کرد: تا زمانی که نوسان ارزی از شاخص‌های اقتصادی پیروی نکرده و طبق آن رشد را تجربه نکند نباید نگران آن شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اقتصادی بودن عامل نوسان ارزی یعنی کاهش پشتوانه ارزی کشور که تبعات آن بسیار است، گفت: ایجاد خدشه در گردش اقتصادی بازار نیز از عواملی است که می‌تواند به نگرانی‌ها در حوزه نوسان ارزی دامن بزند.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه اگر نوسان ارزی با وجه اقتصادی افزایش یابد کاهش آن به این راحتی‌ها نخواهد بود، افزود: در حال حاضر با توجه به این مهم امکان کاهش نرخ ارز وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر نرخ ارز واقعی نیست، تصریح کرد: کاهش نرخ ارز دور از ذهن نبوده و قابلیت تحقق دارد.

 این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توفیق  دولت در کسب اعتماد مردم می‌تواند در ساماندهی بازار ارز موفق باشد، گفت: برنامه های مناسبی برای این موضوع در نظر گرفته شده و امید است به زودی بهبود حاصل شود.

منبع: ایبِنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین