کد خبر: ۵۸۳۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰

خاطره آیدین آغداشلو از جمشید مشایخی

آیدین آغداشلو با مرور خاطره‌ای از زنده‌یاد جمشید مشایخی در فیلم «کمال‌الملک»، اظهار کرد: علی حاتمی از من خواست نقاشانه قلمو در دست گرفتن را یادش بدهم، اما وقتی شروع کرد دیدم خودش نقاش تمام و کمال است!
آفتاب‌‌نیوز :
آیدین آغداشلو، هنرمند نقاش با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از جای خالی زنده‌یاد جمشید مشایخی در میان اسطوره‌های معاصر سخن گفت و خاطره‌ای نیز از این هنرمند به هنگام ایفای نقش در فیلم سینمایی «کمال‌الملک» روایت کرد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

«دوام رفاقتمان با جمشید مشایخی به سال‌های دراز _ به پنجاه سال _ رسید و حالا که رفته، پشتم خالی مانده است. هر کدام که می‌روند خالی‌تر و بی‌پناه‌تر می‌مانیم و حلقه رذالت اطرافمان تنگ‌تر می‌شود و چون دیر یا زود _ و هر چه زودتر _ ما هم می‌رویم. حلقه رذالت هم ماندگار نمی‌شود. مانند انگلی که با مرگ میزبانش، او هم می‌میرد.

جمشید مشایخی هنرمند نازنینی بود. بازیگر کم‌نظیری بود، کمال‌الملکش را خیلی دوست داشتم. خودش بود. جمشید مشایخی آقای به تمام معنا بود، اما دل‌شکسته بود و دل‌شکسته ماند که شأن جایگاهش به جا نیامد و شاید هم حق با او بود.

تا جایی که توانست احترام خودش را نگاه داشت و کمتر به کم‌تر تن داد. مهربان و خوش‌خلق بود و مرا دوست داشت. شاید هم من بیشتر دوستش داشتم. وقتی قرار شد نقش کمال‌الملک را بازی کند، علی حاتمی از من خواست نقاشانه قلمو در دست گرفتن را یادش بدهم، اما وقتی شروع کرد دیدم خودش نقاش تمام و کمال است! و به خودش گفتم.

حیف که هر روز داریم از اسطوره‌های معاصرمان خالی می‌شویم. حیف که تنها می‌مانیم. تنهاتر می‌مانیم و چه سخت است.»

به گزارش ایسنا، جمشید مشایخی شامگاه ۱۳ فروردین ماه ۹۸ از دنیا رفت. مشایخی از بازیگران پیشکسوت و چهره‌های ماندگار سینما، تئاتر و تلویزیون در ششم آذرماه ۱۳۱۳ در تهران متولد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین