کد خبر: ۵۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۳:۵۰

غرویان: هشدار واعظ طبسی جدی است

آفتاب‌‌نیوز : محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره اظهارات تولیت آستان قدس رضوی درباره «تلاش گروه‌های دارای جمود فکری برای انحراف در حوزه علمیه و ضرورت پاکسازی حوزه از این جریان» درباره مصادیق جمود گفت: «جمود از کلماتی است که بسیار به کار رفته و بسیار به کار می‌رود و مراتب گوناگون دارد. تبلور آن گاه در جدایی دیانت از سیاست است و گاه در کنار زدن فلسفه در حوزه‌های علمیه و گاه در عدم توجه به مقتضیات زمان و مکان در فقه». 

وی افزود: «جمود در حوزه علمیه شاخه‌های مختلف و تجلیات متفاوتی دارد که احتیاج به بحث و گفت‌وگو نیز دارد. به گمان من بد نیست در این باره سمینار و همایش برگزار شود و درباره آن بحث شود». 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا گروه‌‌هایی که معتقدند دموکراسی از محصولات غربی است و باید نفی شود و از سویی رأی مردم را تنها در حوزه مقبولیت حاکم‌،‌ صاحب اصالت می‌دانند و مشروعیت حاکم اسلامی را برگرفته از دستور خداوند تلقی می‌کنند از مصادیق گروه‌های دارای جمود فکری هستند یا خیر گفت: «اول باید دموکراسی را معنا کرد. ما به یک معنا در اسلام دموکراسی داریم. مقبولیت مردمی و بیعت با مردم و رأی‌گیری از آنها هم در اسلام هست. من معتقدم در نظر عده‌ای همین مقبولیت مردمی و مشروعیت الهی از مصادیق جمود هست». 

غرویان در پایان گفت: «این امر باید در یک میزگرد یا همایش مطرح شود و نظر آیت‌الله واعظ طبسی طرح گردیده و موافقان و مخالفان درباره آن سخن بگویند». 

گفتنی است که اخیراً آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی علنی نسبت به نفوذ جمود فکری در حوزه‌های علمیه و انحراف‌های فکری در این خصوص هشدار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین