کد خبر: ۵۸۳۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷

نوروزی: آمریکا در اقدام خود علیه سپاه خلاف منشور ملل متحد عمل کرده است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگونه اقدام حقوقی درباره امور داخلی کشورها خلاف این بند از منشور ملل متحد است اظهار کرد: آمریکا فرادست این قانون دست زده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن نوروزی نماینده مردم بهارستان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبات اعیاد شعبانیه گفت: به تصریح بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد هیچ یک از مقررات مندرج در این منشور، ملل متحد را مجاز نمی‌داند  در اموری که ذاتاً جزو صلاحیت هر کشوری است دخالت کند؛ به بیان دیگر هرگونه اقدام حقوقی درباره امور داخلی کشورها خلاف این بند از منشور ملل متحد است. سپاه پاسداران نیز به عنوان یکی از نیروهای نظامی ایران که در اصول قانون اساسی کشور نیز به آن اشاره شده است، مشمول این قاعده حقوقی است.

وی افزود: بنابراین آمریکا فرادست این قانون دست زده است و این اقدام را در شرایطی که در هفته آینده انتخابات در فلسطین اشغالی مطرح است، برای نجات همراهان خود مطرح می کند.

نوروزی اضافه کرد: ما به عنوان فراکسیون ایثارگران و کسانی که به امور ایثارگران کشور دلداده هستیم اعلام می‌کنیم ما همه پاسدار هستیم و همه جانمان را فدای پاسدار می‌کنیم و ما از تن‌های ضعیف‌مان کیسه‌ها و دیوارهای گوشتی به دفاع از این نهاد مقدس و این قوه بسیار ارزشمند خواهیم ساخت.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین