کد خبر: ۵۸۴۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

واکنش وزرای خارجه ترکیه و قطر به اقدام آمریکا علیه سپاه

وزیران خارجه ترکیه و قطر در نشست خبری مشترک خود در آنکارا به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از اسپوتنیک عربی، چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در یک نشست خبری مشترک در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار کردند.

وزیر خارجه ترکیه در این نشست در رابطه با اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا این تصمیم را اتخاذ کرد و این تصمیم یکجانبه بوده و جزو تحریم‌ها و فشارهایی است که آمریکا علیه ایران وضع کرده است.

چاووش اوغلو افزود: ما می‌گوئیم و تکرار می‌کنیم که این اقدام تنها از سوی واشنگتن صادر شده است و عمومیت بخشیدن به آن امکان پذیر نیست.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: ما فعالیت‌های سپاه پاسداران ایران در سوریه را تأیید نمی‌کنیم اما هیچ کشوری نمی‌تواند اعلام کند که نیروی مسلح یک کشور دیگر گروه تروریستی است. همچنین ما اقدامات یکجانبه را تأیید نمی‌کنیم.

محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر هم در این نشست مشترک خبری در این راستا گفت: اختلاف میان کشورها باید از طریق گفت وگو حل شود.

وی افزود: ایران کشوری است که موقعیت منطقه‌ای و جغرافیایی خود را دارد و ما به عنوان کشورهای همسایه آن، چه با سیاست‌های ایران مخالف باشیم و چه موافق باید نگاهی متفاوتی به این کشور داشته باشیم.

محمد بن عبدالرحمن گفت: اگر با برخی رفتارهای نیروی مسلح ایران و یا هر کشور دیگری مخالف باشیم نباید از طریق تحریم با آن برخورد کنیم.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اخیراً درباره همزمانی تحولات اخیر در منطقه، شامل به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا، انتخابات رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: این‌ها تحولاتی عادی نیستند. بسیار جالب است که این تحولات در همزمانی با انتخابات پارلمانی اسرائیل شکل گرفته است. ما بر این باوریم که این همزمانی از قبل برنامه‌ریزی شده است.

در این راستا، وزیر کشور قطر نیز در واکنش به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریست‌ها از سوی آمریکا گفته بود: اقدامات یک‌جانبه مشکلات را حل نمی‌کنند.

کاخ سفید در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی عصر روز دوشنبه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسماً در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد و شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز دست به اقدامی متقابل زد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین