کد خبر: ۵۸۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

ورود سامانه ناپایدار به گلستان/ احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها

مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه ناپایدار به گلستان که سیلابی شدن مسیل ها را در پی دارد، خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
نوربخش داداشی در گفتگو با مهر اظهار کرد: پایداری هوا که از روزهای گذشته شاهد آن هستیم طبق الگوهای هواشناسی تا امروز (پنجشنبه) و اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت و علاوه بر پایداری هوا، دما هم به طور نسبی افزایش می یابد.

وی افزود: اما در طول شب به دلیل عبور امواج کوتاه افزایش موقتی ابر و بارش های خفیف و پراکنده به خصوص در نواحی کوهستانی را خواهیم داشت که به همراه پدیده مه پیش بینی می شود.

داداشی ادامه داد: سامانه ناپایداری از شامگاه جمعه به تدریج به استان نفوذ پیدا کرده و از بامداد شنبه، آسمان استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرد که پیامد آن بارش متناوب باران، رعد و برق، مه، گاهی وزش باد نسبتاً شدید باد و کاهش دمای هشت الی ۱۲ درجه ای است.

مدیرکل هواشناسی گلستان بیان کرد: یکی از ویژگی های فعالیت این سامانه، گستره بارندگی آن در همه نقاط استان به صورت مستمر و مداوم است که تاثیر آن را بیشتر می کند.

وی تأکید کرد: اوج فعالیت این سامانه از اواسط روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه خواهد بود و این سامانه روز سه‌شنبه از استان خارج می شود.

داداشی گفت: در پی فعالیت این سامانه میزان بارش در بالادست و ارتفاعات تا ۱۰۰ میلی‌متر و در مناطق دشت هم حدود ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت سدها و آورد رودخانه‌ها و همچنین اشباع زمین از جذب آب، بارش‌های هفته آینده احتمال آبگرفتگی برخی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نخواهد بود لذا ضروری است دستگاه های ذیربط تدابیر لازم برای کاهش خسارات احتمالی اتخاذ کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین