کد خبر: ۵۸۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۱:۰۱
هشدار تهران به غرب درباره صدور قطعنامه

لاریجانی: پاسخ جدی می‌دهیم

آفتاب‌‌نیوز :

علی لاریجانی كه عصر سه شنبه در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: دو مسیر پیش روی اروپا و ایران قرار دارد. یك مسیر این است كه از طریق مذاكرات واقعی و نه تصنعی این مساله را حل كنیم، قطعاً ما این راه را اولی می‌دانیم و در این زمینه هم آماده‌ایم به تفاهم منطقی برسیم. اما اگر آنها مسیر تندورانه پیدا كنند و بخواهند قطعنامه صادر كنند قطعاً پاسخ جدی خواهند گرفت و شرایط تغییر خواهد كرد. 

وی اضافه كرد: مساله برای ما علی السویه نیست كه آنها هر كاری خواستند در مورد قطعنامه انجام دهند. ما این را مد نظر داریم و بر بسیاری مسائل تاثیر خواهد گذاشت و طبعاً به نفع هر دو طرف است كه از طریق مذاكره مساله را حل كنند كه امیدوارم اروپایی‌ها توجه لازم را نسبت به این مساله داشته باشند. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش آفرینی و در اولویت قرار گرفتن عربستان در بحث فلسطین گفت:‌ همه فعالیت‌های سیاسی یك رویه و بطنی دارند، ما به ظاهر كاری نداشته و به باطن كار داریم، مهم این است كه ما رایزنی مستمری برای حل مسائل داریم. 

وی با بیان این كه جلوه‌های ظاهری برای ما اهمیتی ندارد، خاطرنشان ساخت: ما كار دیپلماتیكی انجام می‌دهیم و رسانه‌ها باید افكار عمومی را درست كنند. لاریجانی در خصوص كاهش غنی سازی در ایران نیز به پاسخ «خیر» بسنده كرد. 

وی در خصوص زمان تزریق گاز به سانتریفوژها اظهار داشت: به موقع انجام می‌شود، زمانی باقی نمانده است. 

مذاكره كننده ارشد هسته‌ای در خصوص تعویق ارسال سوخت نیروگاه بوشهر از سوی روسیه نیز گفت: سازمان انرژی اتمی این موضوع را پیگیری می‌كند. وی در عین حال تصریح كرد لزومی ندارد كه قضاوت غلطی راجع به روسیه داشته باشیم؛ ما با روسیه دوست هستیم و آنها مطابق قرار این كار را انجام می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین