کد خبر: ۵۸۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۵

بیانیه اتحادیه اروپا علیه ایران در شورای حکام

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری رویترز در بیانیه اتحادیه اروپا همچنین امتناع ایران از نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاسیسات زیرزمینی نطنز که صدها سانتریفوژ در آن نصب شده، مورد انتقاد قرار گرفته است. 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «در عین حال ما بر حمایت خود از تلاش‌های صورت گرفته برای یافتن راه‌حلی براساس مذاکره تاکید داریم». کشورهای اروپایی در این بیانیه اعلام کرده‌اند تلاش جامع (برای حل مسالمت‌آمیز مساله هسته‌ای ایران) روی میز قرار دارد و باب مذاکرات (با ایران) نیز همچنان باز است. 

بنا به گفته دیپلمات‌ها این بیانیه پس از آن از سوی اروپایی‌ها آماده شد که محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پیشرفت غنی‌سازی اورانیوم خبر داد. 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا نیز در بیانیه پایانی نشست خود خواستار به کارگیری بیشتر ابزارهای مناسب علیه برنامه هسته‌ای ایران شده و از تمامی کشورها خواستند تا با جدیت در اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت امکان متقاعد ساختن ایران به تعلیق برنامه غنی‌سازی‌ را فراهم کنند. 

البته اتحادیه اروپا همیشه در کنار اعمال فشار علیه ایران خواستار حل مساله از طریق مذاکره نیز شده است. این همان گزینه‌ای ست که خاویر سولانا آن ار «مسیر دوگانه» می‌خواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین