کد خبر: ۵۸۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

آغاز ششمین جلسه دادگاه حسین هدایتی

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی معروف به عابر بانک پرسپولیس و 10 متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور و نخستین جلسه در سال جدید به صورت علنی آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسدالله مسعودی مقام، رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی در آخرین جلسه برگزار شده در سال 97 از حسین هدایتی خواست تا آخرین دفاع خود را بیان کند و هدایتی که خود را به عنوان کارآفرین فعال در حوزه تجارت و اقتصاد معرفی می کرد، اظهار داشت: بنده از سال 82 تا 94به سرمایه گذاری در حوزه ورزش و فوتبال اقدام کردم و همچنین باعث توسعه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی شدم که استیل آذین به عنوان اولین تولید کننده تزئینات ساختمان در ایران پس از 40 سال از افتخارات این جانب است.

هدایتی احداث نیروگاه، پرورش میگو و تاسیس کارخانه تولید قیر را از افتخارات خود دانست و گفت: بنده با هدف ایجاد اشتغال به تاسیس شهرکهای صنعتی اقدام کردم و از سید مهدی موسوی‌نژاد املاکی را خریداری کردم که تمام اقدامات از ترهین و کارشناسی گرفته تا دریافت مصوبه و اخذ تسهیلات از سال 87 تا 92 بوده و توسط سید مهدی موسوی‌نژاد (متهم ردیف دوم) صورت گرفته در حالی که در سال 92 و پس از این قضایا از طریق تنظیم قرارداد اقدام به خرید املاک کردم.

قاضی مسعودی مقام در همان جلسه خطاب به هدایتی گفت: روز اول گفتم که شما با واسطه و با رفتارهای ناشایست یا با تهدید، ترغیب و تشویق دیگران به جایی نمی‌رسید. آنچه به درد شما می‌خورد، دفاع مناسب است.

رسول امیر قهرمانی، نماینده دادستان تهران از وصول 15 میلیارد و 600 میلیون تومان از تسهیلات هدایتی خبر داد و گفت: آقای هدایتی به سازمان خصوصی سازی 36 میلیارد تومان پول داده تا در مزایده برنده شود ولی این سازمان اعلام کرده بابت خسارت های وارد شده، پول های هدایتی را برمی دارد.

قهرمانی افزود: سازمان خصوصی سازی وقتی می تواند پول های هدایتی را بابت خسارت بردارد که مزایده مجدد برگزار کند ولی چون مزایده ای برگزار نشده، باید پول هدایتی را برگرداند و ما در تلاشیم تا این پول ها را به بانک سرمایه برگردانیم.

وی افزود: هدایتی 2 ملک را به مبلغ 145 میلیارد تومان خریداری می کند و سپس آن را به مبلغ 430 میلیارد تومان وثیقه بانک سرمایه می گذارد و مبایعه نامه به نام هدایتی است و ترهین آن نیز انجام شده است.

بر اساس کیفرخواست صادره هدایتی به پولشویی از طریق مخفی کردن منشأ وجوه دریافتی از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور از راه شبکه بانکی به مبلغ 586 میلیارد و 939 میلیون و 600 هزار تومان متهم است. 

در جلسات گذشته اتهام های حسین هدایتی، سیدمهدی موسوی نژاد، امیر توللی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی، هانیه پهلوان و مجتبی کیان پیشه مطرح شده و هر یک از این متهمان یا وکلای آنان به دفاع از عملکرد موکلان خود پرداختند. علی اکبر یقینی، حسین شریعتی و احمد رفیعی دیگر متهمان این پرونده هستند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین