کد خبر: ۵۸۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

اگر احمدی‌نژاد گفته بود انقلاب کار انگلیسی‌ها بود، حتما در شنود دفترش لو می‌رفت!

آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه اعتماد بدنبال مطرح شدن جمله «انقلاب ۵۷ کار انگلیس‌ها بود»، «وضع آزادی از زمان طاغوت بدتر شده است» از سوی احمدی‌نژاد با عبدالرضا داوری از نزدیکان وی مصاحبه کرده است.

این مصاحبه را می‌خوانید:

امروز نقل‌قولی از آقای امیری‌فر منتشر شد که آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند «انقلاب ۵۷ کار انگلیس‌ها بوده است»؛ شما در آن جلسه مورد اشاره حضور داشتید؟!
ماجرا مثل این است که ملانصرالدین به دروغ به مردم گفت که فلان ‌جا آش می‌دهند ولی خودش هم این دروغ را باورش شد و دوید به آن سمت تا آش بگیرد! واقعیت این است که یک خبر کذبی را سایت وابسته به سپاه بصیرت منتشر کرد و آقای جوانفکر آن خبر را تکذیب کرد. حالا آقای امینی‌فر می‌گوید که من در آن جلسه حضور داشته‌ام ولی اگر شما به خبر سایت بصیرت مراجعه کنید، آنجا گفته شده که اخیرا چنین حرفی زده شده که از اساس دروغ است. آقای امینی‌فر امروز بیشتر از ۳ سال است که هیچ ترددی به دفتر آقای احمدی‌نژاد ندارند.

یعنی ایشان بیشتر از ۳ سال است که به ولنجک نیامده‌اند؟
بله دقیقا! قبل از این زمان هم ایشان به صورت خیلی محدود در دفتر حضور پیدا می‌کردند و گپ‌وگفتی با دوستان داشتند.

ولی به هر حال آقای امینی‌فر از نزدیکان آقای احمدی‌نژاد محسوب می‌شوند و مدتی هم در دولت ایشان امام جماعت نهاد ریاست‌جمهوری بودند.
خیر! هرگز ایشان از نزدیکان نبودند. مگر امام جماعت نهاد ریاست‌جمهوری مهم است؟ مگر الان امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست‌جمهوری به آقای روحانی نزدیک است؟ اصلا مگر آقای روحانی آنجا نماز می‌خواند؟

تفاوت اینجاست که آقای امینی‌فر بابت دست داشتن در ساخت مستند «ظهور نزدیک است» بازداشت شدند.
نه! این موارد بیشتر فضاسازی رسانه‌ای است و ایشان تمام نکاتی که گفته‌اند، کذب محض است و حتی ارزش پاسخ دادن هم ندارد. این موضوع اهمیتی هم ندارد که از ایشان بخواهد شکایتی مطرح شود. شما این نکته را باید در نظر بگیرید که تمام دفتر آقای احمدی‌نژاد و تمام نکاتی که مطرح می‌شود یقینا از طرف نهادهای امنیتی شنود می‌شود.

پس شما مدعی شنود کامل دفتر ولنجک هستید؟
قطعا شنود می‌شود، شک نکنید! قطعا نهادهای امنیتی هم منابع خودشان را دارند و هم دفتر را تجهیز کرده‌اند. اصلا چنین چیزی امکان ندارد که آقای احمدی‌نژاد چنین حرفی را بزند و بعد یک فردی آن را نقل کند.

شما می‌گویید سایت منتشرکننده این اظهارات وابسته به سپاه است و بعد می‌گویید دفتر به صورت کامل از سوی نهادهای امنیتی شنود می‌شود، یعنی بین این مسائل ارتباطی می‌بینید؟
یادتان باشد که آنها شنودهای خود را در سایت بصیرت منتشر نمی‌کنند، آنها شنودهایشان را در بولتن‌هایی که بعضا به دست مقامات عالی می‌رسد، قرار می‌دهند نه این سایت. اتفاقا این مطلب آقای امینی‌فر با توجه به اینکه ایشان اصرار دارد که در آن جلسه حضور دارد، نشان داد که منبع خبر سایت بصیرت خود آقای امینی‌فر است. یعنی من فکر می‌کنم که ایشان یک خبر کذبی را به این سایت داده و بعد این خبر تکذیب شده است ولی حالا ایشان تلاش می‌کند که به نوعی برای آن خبر مبنا و صحت ایجاد کند. مواضع آقای احمدی‌نژاد مواضع دوگانه‌ای ندارد که در جلسات خصوص یک مدل حرف بزند و در مواضع بیرونی طور دیگری سخن بگوید. حداقل آقای احمدی‌نژاد در عمل نشان ‌داده‌ که شجاعت ایستادگی بر مواضع خود را دارد.

قبول دارید که کف جامعه این استدلال شما را نمی‌پذیرد و عملا به این نتیجه رسیده که احمدی‌نژاد امروز با احمدی‌نژاد دوران ریاست‌جمهوری تفاوت‌های مشخصی دارد.
نکته اینجاست که جایگاه ریاست‌جمهوری، جایگاهی نیست که افراد آنجا وارد مجادلات سیاسی یا تحلیل‌های تئوریک شوند. جایگاه ریاست‌جمهوری بسیاری از ظرفیت‌ها را برای طرح بسیاری از موضوعات ندارد. فردی که رییس‌جمهور می‌شود در قبال کل ملت نقشی واحد دارد و در بسیاری از حوزه‌ها نمی‌تواند آن موضعی که الزاما در ذهن دارد را اعلام کند چراکه موضع رییس‌جمهوری یک موضع ملی و حتی فراملی است. طبیعتا در آن موضع گفتن بسیاری از حرف‌ها با محدودیت مواجه است.

اما در همین یاداشت آقای امینی‌فر آمده که آقای احمدی‌نژاد بعد از رد صلاحیت در انتخابات ریاست‌جمهوری از «رهبری و نظام کینه به دل گرفته است».
ایشان که اصلا در آنجا نبوده که این حرف را زده! آقای امینی‌فر کلا به دفتر نمی‌آمدند پس چطوری اطلاع دارند که آقای احمدی‌نژاد چه گفته؟! ایشان در واقع فکر می‌کرد که در آن انتخابات می‌آید و می‌تواند کمک کند به جامعه که این فضا برای ایشان فراهم نشد و این‌ بار از دوش او برداشته شد که فبهالمراد! واقعا این طور که می‌گویند، نیست! ما از آقای امینی‌فر خیلی توقعی نداریم ولی از رسانه‌ها توقع داریم. اصلا برای او اهمیتی نداشت. ایشان احساس مسوولیت می‌کرد که بیاید و در صحنه حضور پیدا کند تا بتواند به جامعه کمک کند که این فضا فراهم نشد.

برگزاری آن جلسه که آقای امینی‌فر مدعی هستند که آقای احمدی‌نژاد آن حرف‌ها را در آن زده را تایید می‌کنید یا از اساس برگزاری جلسه را هم تکذیب می‌کنید؟
این محتوا از اساس کذب است.

آخرین جلسه آقای احمدی‌نژاد در ولنجک چه زمانی بوده است؟
آقای احمدی‌نژاد جلسات مختلفی دارند. جلسات کارشناسی‌های مختلفی را برگزار می‌کنند. جلسات کارشناسی با کارشناسان اقتصادی و علوم اجتماعی همواره برگزار می‌شود ولی آن جلسه که آقایان با آن محتوا گفتند، کذب است. از طرف دیگر یک فردی هم آمده گفته که در آن جلسه حضور داشته که بیشتر از ۳ سال است ترددی به آنجا ندارد.

آخرین حضور آقای امینی‌فر در ولنجک چه زمانی بوده؟
من اگر بخواهم نمونه‌اش را به شما بگویم، این است که آقای امینی‌فر آخرین بار در شهریور ۹۵ مطالبی را علیه آقای احمدی‌نژاد مطرح کردند که بعد از آن دیگر در جلسات شرکت نکردند. قبل از این هم ماه‌ها بود که ایشان به دفتر نمی‌آمدند. یعنی از ابتدای سال ۹۵ به بعد دیگر آقای امینی‌فر به آنجا نیامد. دقیقا ۳ سال است! با این حساب ایشان چطور می‌تواند منبع چنین اخباری باشد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین