کد خبر: ۵۸۴۸۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

تاخت و تاز دست‌دوم‌ها در بازار خودرو

پراید تا یک سال قبل خودروی ارزان قیمتی بود که تقریباً بیشتر افراد جامعه می‌توانستند با حدود ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان آن را خریداری کنند اما اکنون این خودرو نیز به اصطلاح شاه نشین قیمت‌ها شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در یک سال گذشته قیمت پراید از ۲۱ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان به ۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده که جهش بسیار زیادی محسوب می‌شود. افزایش قیمت پراید صفر سبب شده تا نرخ انواع خودروی پراید دست دوم و کارکرده نیز در بازار بالا رود.

نگاهی به آگهی‌ها نشان می‌دهد که پراید مدل ۷۹ با ۱۷۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و پراید مدل ۱۳۸۴ با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد برابر با ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین پراید هاچ بک مدل ۸۳ نیز ۱۵ میلیون تومان، پراید هاچ بک کره‌ای مدل ۸۳ هم ۱۷ میلیون و ۸۰۰ تومان، پراید مدل ۸۲ هم ۱۷ میلیون تومان و پراید ۱۴۱ مدل ۸۴ نیز ۱۸ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌اند.

پراید مدل ۸۳ با ۲۲۰ هزار کیلومتر کارکرد نیز ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. یک پراید مدل ۸۴ هم ۲۲ میلیون تومان قیمت گذاری شده البته قیمت انواع پراید تولید سال ۸۴ در آگهی‌ها بین ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲۴ میلیون تومان تعیین شده است.

پراید مدل ۸۶ دوگانه سوز کارخانه‌ای هم با ۱۴۲ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید مدل ۸۹ قیمتی بسیار بالاتر دارد و تقریباً بیش از ۷تا۸ میلیون تومان از قیمت پراید صفر مدل فروردین ۹۷ گران‌تر شده است و به نرخ ۲۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. هرچند ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود بلکه پراید مدل ۸۹ با ۱۶۰ هزار کیلومتر به نرخ ۳۷ میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. مدل ۹۱ این خودرو با ۱۶۳ هزار کیلومتر کارکرد نیز ۳۴ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت‌ها در بازار خرید و فروش پراید بسیار عجیب است به طوری که پراید مدل ۹۵ با ۶۷ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

پراید ۱۳۱ مدل ۹۷ با هزار و ۱۴۱ کیلومتر کارکرد به قیمت ۴۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و باید گفت قیمت این مدل پراید از ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود بلکه برای نمونه قیمت انواع پراید ۱۳۱ مدل ۹۷ و صفر از ۴۰ تا ۴۸ میلیون تومان قیمت دارند. این در حالی است که قیمت پراید ۱۱۱ مدل ۹۸ نیز ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود البته حتی قیمت خودروی پراید صفر تا ۵۰ میلیون تومان هم در بازار بالا رفته است.

با توجه به این قیمت‌ها می‌توان گفت آشفته بازار خودرو گویا قرار نیست به این زودی سامان بگیرد و با وجود پیش بینی‌ها مبنی بر تأثیر افزایش تولید بر کاهش قیمت‌ها، هنوز این اتفاق در بازار نیافتاده و به نظر نمی‌رسد قیمت خودرو و به ویژه پراید به عنوان خودروی اکثر خانواده‌ها حداقل به نرخ ابتدای سال ۹۷ بازگردد.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
این یعنی ورشکستگی کارخانجات داخلی
و باید گریست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین