کد خبر: ۵۸۵۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

علت آتش‌سوزی کلیسای نوتردام هنوز مشخص نیست

روز دوشنبه کلیسای قدیمی نوتردام در مقابل چشم جهانیان در آتش سوخت و در پی این حادثه نظریات مختلفی مبنی بر دسیسه‌آمیز بودن علت این آتش‌سوزی در فضای مجازی منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مقامات محلی می‌گویند که علت این حادثه در دست بررسی است و هنوز به طور دقیق عامل آن مشخص نشده اما مقامات فرانسه در همان ساعات اول آتش سوزی اعلام کردند که احتمالا آتش‌سوزی به دنبال حادثه‌ای در جریان عملیات بازسازی و ترمیم کلیسا رخ داده است.

اگرچه مقامات احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی و هم‌چنین انگیزه های احتمالی تروریستی را رد کرده‌اند اما این تکذیبیه از گردش اطلاعات غلط و شایعه‌ها در فضای مجازی جلوگیری نکرده است.

در حالی که برخی در رسانه‌ها و فضاهای مجازی شایعه عمدی بودن این آتش‌سوزی را منتشر می‌کنند، برخی دیگر نیز اعلام کرده‌اند که ادعای عمدی بودن این حادثه تنها "شایعه‌ای غیر قابل اثبات" است.

هم‌چنین در همان حین که کلیسای نوتردام در حال سوختن بود، یکی از مهمان‌های برنامه فاکس‌نیوز با "۱۱ سپتامبرِ فرانسه" نامیدن این حادثه، علت آن را تعمدی دانست که بعد این اظهارات از سوی مجری برنامه تکذیب شد.

بسیاری دیگر نیز یک مقاله منتشر شده در سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی روزنامه تلگراف را بازنشر کردند و آن را با حادثه آتش‌سوزی کلیسای جامع قدیمی نوتردام پاریس و تعمدی بودن علت این حادثه مرتبط دانستند. 

بنا بر گزارش یواس‌ای تودی، پس از این اتفاق روزنامه تلگراف به منظور آن که نامرتبط بودن این مقاله را با آتش‌سوزی اخیر ثابت کند، آن را به روز رسانی کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین