کد خبر: ۵۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۳

مسکو: ایران با آژانس همکاری کند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، بردینکف در نشست شورای حکام آژانس گفت: روسیه به حل مساله هسته‌ای ایران از طریق مذاکره پایبند بوده و خواهد بود و از تمامی طرف‌ها از جمله ایران می‌خواهیم که امکان آغاز هرچه سریع‌تر مذاکرات را فراهم کنند. وی افزود: ما یقین داریم که جایگزینی برای چنین رویکردی وجود ندارد. 

نماینده روسیه در سازمان ملل با اشاره به ابهامات موجود در فعالیت‌های هسته‌ای ایران از تهران خواست به روشن شدن هرچه سریع‌تر سوالات بی‌پاسخ در مورد برنامه هسته‌ای‌اش کمک کند.
 
وی همچنین گزارش محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نشان دهنده ادامه فعالیت‌ غنی‌سازی اورانیوم در ایران دانست. بردینکف افزود: گزارش مدیرکل حاکی از آن است که طرف ایرانی هنوز تمام اقدامات لازم را که می‌تواند آژانس در تایید فعالیت‌های هسته‌ای گذشته این کشور کمک کند انجام نداده است. 

بنا به گفته وی، بر همین اساس آژانس نمی‌تواند تضمن کند که هیچ فعالیت و مواد هسته‌ای اعلام نشده‌ای در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد. 

نماینده روسیه در سازمان ملل با حمایت از تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد حل مساله هسته‌ای ایران همچنین تاکید کرد که آژانس همچنان می‌تواند نقش مهمی در حل این مساله بر عهده داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین