کد خبر: ۵۸۵۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

واقعیت داستان هجوم ملخ‌ها به ایران چیست؟

«سعید معین» مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفتگویی با رادیوتهران به چند سوال مهم درباره خطر هجوم ملخ‌ها و راهکار مناسب آن جواب داد. آیا باید نگران ملخ باشیم؟
آفتاب‌‌نیوز :
احتمالاً شما هم در روزهای اخیر از طریق رسانه‌های خبری و فضای مجازی فیلم‌هایی درباره هجوم ملخ‌ها به ایران را دیده‌اید.

همه این هشدارها خبر از اتفاقی قریب‌الوقوع می‌دهد که می‌تواند زندگی هزاران نفر از هموطنان‌مان در مناطق جنوبی کشور به‌ویژه استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان‌وبلوچستان را تحت تأثیر قرار دهد.

گفته می‌شود که به زودی ممکن است بر اثر وزش باد، دسته‌های چند میلیونی ملخ صحرایی [که خطرناک‌ترین نوع از این حشره است] وارد ایران شوند و به‌تبع آن به مزارع و محصولات کشاورزی آسیب وارد شود. برخی اخبار حاکی از آن است که دولت عربستان سعودی نیز با سهل‌انگاری در مبارزه با این گونه، در ایجاد خطر برای ایران نقش آفرین است.

البته همه این اتفاقات از نگاه یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند معمولی و قابل کنترل باشد، اگر به توصیه‌ها عمل شود.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات می‌گوید که اگرچه در حدود ۱۲ دسته ملخ در بخش ساحلی عربستان با دریای سرخ، در مناطق مرکزی این کشور ۷ یا ۸ دسته چند میلیونی و یک دسته بزرگ ملخ نیز در نزدیکی خلیج فارس قرار دارد، اما جای نگرانی زیادی نیست؛ چرا که با رصد دقیق اتفاقات و سمپاشی و مبارزه با این گونه مهاجم انجام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین