کد خبر: ۵۸۵۳۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
علوی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران خبر داد؛

اطلاعات ۲۹۰ جاسوس آمریکا را در اختیار کشورهای دوست قرار دادیم

وزیر اطلاعات امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران تاکید کرد: کار اطلاعاتی کاری مردمی است. از مردم و برای مردم و با همراهی مردم است. امنیت برای مردم و نه بر مردم است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران ضمن تبریک ایام ولادت امام دوازدهم (ع) گفت: هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) را گرامی می‌داریم. در اسلام حکومت و امامت متعلق به مردم و برای مردم است. خداوند ابراهیم را با امتحانات سختی آزمود و زمانی که قابلیت او برای امامت روشن شد، گفت ای ابراهیم من تو را برای مردم امام قرار دادم و نگفت بر مردم. دموکراسی حکومت مردم بر مردم را بیان می‌کند ولی اسلام حکومت صالحان بر مردم را مطرح می‌کند.

وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات متعلق به شما و برای شما و در خدمت شماست. کار اطلاعاتی در وزارت بر پایه احکام شرعی و قانون اساسی و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری است. کار اطلاعاتی بر اساس علم و دانش  و سند راهبردی امنیتی کشور است که حاصل بررسی ‌های کلان امنیت ملی و در راستای راهبردهای حاصل از تجربه و تخصص سربازان گمنام امام زمان است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: کار اطلاعاتی کاری مردمی است. از مردم و برای مردم و با همراهی مردم است. امنیت برای مردم و نه بر مردم است. امنیت در تمام زمینه‌ها و عرصه‌ها مدنظر است ازجمله در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای، کار اطلاعاتی در زمینه جان و مال و آبروی مردم است. تلاش سربازان گمنام حماسه‌هایی را رقم زده است.

علوی اظهار داشت: در یک سال گذشته با ۱۱۴ تیم تکفیری، ۱۱۶ تیم مرتبط با منافقین، ۴۴تیم ضد انقلابی و ۳۸۰ تیم قاچاق مواد مخدر برخورد شده و قدامات ۱۸۸ تیم عملیاتی خنثی شده و از جمله آنها و آخرین آنها  دستگیری چهار نفر در جنوب غرب کشور و کشف ۱۵ هزار فشنگ کلاشنیکف از آنان بوده است. صدها تلاش سرویس‌های بیگانه برای جلب همکاری افرادی در داخل کشور به عنوان جاسوس شناسایی و خنثی شده و از به دام افتادن صدها تن از نیروهای موثر و مفید کشور صیانت شده است.

علوی گفت: ده‌ها جاسوس که جذب دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه شده بودند در مراکز حساس کشور شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند و گزارش شناسایی این جاسوس‌ها  مایه بهت همه آنانی شد که در عملکرد وزارت قرار گرفتند.

وزیر اطلاعات یادآور شد: وزارت اطلاعات سرویس‌های بیگانه‌ای که اقدام به جذب این افراد کرده بودند را دچار سرگیجگی کرد. وزارت اطلاعات در عرصه ضدجاسوسی راهبرد را از ضدجاسوسی پدافندی به ضدجاسوسی آفندی و تهاجمی تغییر داده و در مصاف با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و متخاصم ضربه‌های کاری را بر آن‌ها وارد کردیم.

وی افزود: در یک فرایند پیچیده در برابر  سرویس اطلاعاتی آمریکا سی آی ای، شبکه جاسوسی این سرویس شامل ۲۹۰ جاسوس در کشورهای مختلف ازجمله کشور خودمان شناسایی شدند و در تبادل اطلاعات با سرویس کشورهای دوست در اختیار آن‌ها قرار گرفت و در کشورهای مختلف منابع سی آی ای شناسایی و دستگیر شدند و ارتباط سی آی ای با منابع آنها به هم ریخت به گونه‌ای که در آمریکا کمیته شکست را تشکیل دادند و رئیس سی آی ای ورود این ضربه از سوی جمهوری اسلامی را بر سرویس آمریکا مورد تایید قرار داد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: اخبرا یاهو نیوز با ۱۱ نفر از صاحب نظران آمریکا مصاحبه داشته و یکی از تحلیل‌گران امنیت آمریکا می‌گوید این موضوع یکی از فاجعه‌آمیزترین ضربات بعد از ۱۱ سپتامبر است و یکی دیگر می‌گوید زمانی که این اتفاق افتاد گویا هیچ مساله دیگری برای سی آی ای وجود نداشت و وقتی سوخت و سوزهایی به این شکل در سیستمی اطلاعاتی به وجود می‌آید مثل این است که  همه چیز بد و تاریک پیش می‌رود و ضربه به گونه‌ای بود که آمریکایی‌ها از آن به عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کردند.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک جزئیاتی از این اقدام اطلاعاتی در مصاف با سی آی ای از طریق رسانه‌ها در اختیار شما مردم قرار خواهد گرفت و شبیه همین ضربه به سرویس ام آی ۶ انگلستان وارد شد که آن هم در آینده‌ای نزدیک و در موقع مناسب اطلاعاتش را خواهیم گفت.

علوی گفت: فرزندان شما در وزارت اطلاعات سلطه اطلاعاتی خود را تا اعماق رژیم اشغالگر قدس گسترش دادند که صدای خود آنان درآمد که بعضی از افراد کابینه‌ آن‌ها جذب همکاری وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران شده است. در یکی از این اقدامات ضدجاسوسی شرکتی را که در یکی از مراکز حساس قطعات معیوب را تزریق می‌کرد کشف کردیم که اگر کشف نمی‌شد و آن مرکز راه‌اندازی می‌شد سر از فاجعه‌ای بشری در می‌آرود، در این اقدام ضدجاسوسی وزارت اطلاعات موفق به کشف این مجموعه و خنثی کردن و شناسایی قطعات معیوب شد.

وی ادامه داد:  وزارت بر مفسدان اقتصادی بی‌رحمانه تاخته است و مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و صیانت از اموال مردم را مدنظر دارد. در شرکتی که وابسته به یکی از بانک‌ها در خارج از کشور بود ۲۰۹ میلیون درهم اماراتی به سرقت رفت و سارق خانمی بود به کشورهای مختلف متواری بود و قدرت اطلاعاتی ما او را تعقیب کرد تا سرانجام او را به کشور بازگرداندیم و سرمایه مردم را بازگرداندیم. هک کردن بانک‌ها هم بود که ۱۵۰ میلیارد از پول مردم را با هک گرفته بودند و به یکی از کشورهای همسایه گریخته بودند این فرد را هم شناسایی و او را به کشور برگرداندیم. امنیت اقتصادی همواره مدنظر وزارت اطلاعات بوده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: ما تلاش خود را به کار گرفتیم و آنجایی که احساس کردیم که افراد می‌توانند در مسیر اشتباه قرار بگیرند، راهنمایی کردیم. وزارت اطلاعات در حوادث اخیر سیل با نیروهای مسلح و مردمی در سیل حضور یافتند و بخشی از حقوق خود را به مردم سیل زده عزیز هدیه کردند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: تحریم‌های آمریکا تاثیر خود را از دست داده است. مقامات کشورهای همسایه اعلام کردند فکر نمی‌کردیم ایران این قدر قوی باشد. اثرات آن را داریم درکشورهای همسایه می‌بینیم که به سمت جمهوری اسلامی آمدند و از ما یعنی وزارت اطلاعات درخواست نشست و تعامل می‌کنند و این نشانه وحدت مسئولان و مردم و به ویژه در گام دوم است که باید پیش بگیریم. هر ملتی که دست به دست هم بدهند و کارها را با همدستی پی بگیرند پیوند آنها ناگسستنی می‌شود.

وی گفت: وزارت اطلاعات در همکاری با شورای امنیت و دستگاه‌های موثر در امنیت دست برادری داده و امروز وحدتی مثال زدنی بین دستگاه‌های امنیتی برقرار است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین