کد خبر: ۵۸۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۷
با حکم شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران

«شرق» رفع توقیف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران، مهدی رحمانیان مدیرمسوول روزنامه شرق را به پرداخت جزای نقدی محكوم كرد و حكم به رفع توقیف این روزنامه داد. قاضی صارمی پس از رسیدگی به پرونده روزنامه شرق، مهدی رحمانیان مدیرمسوول این روزنامه را به پرداخت 9میلیون ریال جزای نقدی محكوم كرد. قاضی پرونده همچنین روزنامه شرق را رفع «توقیف» كرد. 

«مهدی رحمانیان» مدیر مسئول روزنامه شرق نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب ضمن تایید این خبر، از اعلام زمان انتشار مجدد این روزنامه خودداری کرد و گفت که این موضوع پس از تبادل نظر با مسئولان مجموعه روزنامه شرق اعلام خواهد شد. 

اتهامات مدیرمسوول روزنامه شرق در این پرونده نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، توهین به افرادی كه دارای حرمت شرعی هستند، اشاعه منكرات و مطالب خلاف عفت عمومی، اهانت به دین مبین اسلام و مراجع مسلم تقلید، تحریف سخنان دیگران (سیدحسن نصرالله)، توهین به رییس‌‏جمهور از طریق چاپ كاریكاتور و تبلیغ برای سازمان‌‏های مخالف نظام دایر بر شكایت مدعی‌‏العموم، هیأت نظارت بر مطبوعات و بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌‏های دفاع مقدس عنوان شده بود. 

پیش از این هیات نظارت بر مطبوعات در روز بیستم شهریور ماه سال جاری روزنامه شرق را با استناد به تبصره ماده 12 و بر اساس بندهای 1، 2 و 4 به ویژه بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات توقیف كرده بود.

آفتاب با قدردانی از دستگاه قضایی بابت این حکم هوشمندانه، رفع توقیف «شرق» را به مدیران و هیات تحریریه این روزنامه مؤثر تبریک گفته و برای همکاران خود در این روزنامه آرزوی موفقیت و پیروزی به‌ویژه از منظر عمل به وظیفه مهم اطلاع رسانی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین