کد خبر: ۵۸۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۶

اسرائیل: تنهایی با ایران مقابله می‌کنیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «آویگدور لیبرمن» وزیر مقابله با تهدیدات استراتژیک اسرائیل مدعی است که رژیم صهیونیستی در صورت بی‌نتیجه ماندن تحریم‌های بین المللی به تنهایی می‌تواند با آنچه که تهدید هسته‌ای ایران خواند مقابله کند. بنابر اظهارات لیبرمن اسرائیل آماده است حتی به تنهایی با مساله ایران مواجه شود. 

ادعای لیبرمن مبنی بر توانایی اسرائیل در مقابله با عزم ایران در حالی صورت می‌گیرد که این رژیم در جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان با وجود تمام حمایت‌هایی که از سوی غرب و مخصوصا آمریکا دریافت می‌کرد نتوانست موفق به برآورده کردن اهداف از پیش تعیین شده خود گردد. 

به گزارش خبرگزاری رسمی فرانسه، لیبرمن در مصاحبه با کانال دوم تلویزیون اسرائیل مدعی شد: حتی اگر تحریم‌ها علیه ایران موثر واقع نشود اسرائیل قادر است به تنهایی با تهدید ایران مقابله کند. وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی بین المللی ابزار موثری برای مقابله با ایران هستند افزود: تحریم‌ها می‌توانند خیلی موثر باشند، برخلاف کره‌شمالی ایران یک جامعه مالی دارد که متشکل از 50 یا 60 خانواده ذی‌نفوذ اقتصادی است  که تحریم‌ها باید بر روی آن متمرکز شود.

درخواست لیبرمن برای افزایش فشارهای اقتصادی علیه ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که وی ماه گذشته از بان کی‌‌مون، دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد تا ایران را به علت تکرار تهدیدات خود علیه اسرائیل از سازمان ملل اخراج کند.

لیبرمن در نامه خود مدعی شد: نیات محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران شفاف است و در حالی‌که جهان آزاد وقت می‌گذراند رئیس جمهور ایران مشغول طرح‌های خود برای ساخت بمب اتم است. 

لیبرمن همچنین با ادعای اینکه اسرائیل به تنهایی می‌تواند در مقابل ایران بایستد ولی چنین کاری نمی‌کند هشدار داد: اگر به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای داده شود دنیای آزاد بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد ولی اسرائیل اول از همه سنگین‌ترین بها را خواهد پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین