کد خبر: ۵۸۶۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

سخنرانی فرستاده مخالفان ونزوئلا در اجلاس سازمان کشورهای آمریکایی

یک فرستاده مخالفان دولت ونزوئلا در اتفاقی که برای نخستین بار در دو دهه اخیر رخ می‌دهد، از محل کرسی این کشور در سازمان کشورهای آمریکایی به ایراد سخنرانی پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
گوستاوو تاره، به عنوان نماینده مخالفان دولت ونزوئلا به ایراد سخنرانی در روز سه شنبه در جلسه شورای دائمی کشورهای قاره آمریکا پرداخت. این اتفاق دقیقاً سه ماه بعد از آن می‌افتد که خوآن گوآیدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا به صورت خودخوانده به اعلام ریاست جمهوری‌اش در ونزوئلا پرداخت.

گزارش شده روز سه شنبه پیش از آن که سخنرانی گوستاوو تاره در این نشست آغاز شود، سفرای دست کم چهار کشور حوزه کارائیب شامل "باربادوس"، "سنت کیتس و نویس"، "سنت وینسنت و گرنادینز" و "ترینیداد و توباگو" به نشانه اعتراض اتاق محل نشست را ترک کردند تا مخالفتشان با به رسمیت شناختن وی از سوی این سازمان به عنوان نماینده ونزوئلا را نشان دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آمریکا و چند عضو این سازمان تاکنون گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

فرانسیسکو پاپارونی، آخرین نماینده ونزوئلا در سازمان کشورهای قاره آمریکا بود که از مخالفان سوسیالیستهای حاکم در ونزوئلا بود.

پاپارونی در آوریل ۱۹۹۹ دو ماه بعد از آن که هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا شد و حاکمیت دو دهه‌ای سوسیالیستها بر ونزوئلا آغاز گردید از این نمایندگی کنار رفت.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور فعلی ونزوئلا بعد از رسیدن به ریاست جمهور ی در سال ۲۰۱۷ یک فرآیند دو ساله را برای خارج کردن کشورش از این سازمان مستقر در واشنگتن آغاز کرد با این حال گوآیدو چند وقت پیش از این سازمان خواست درخواست مادورو برای خروج ونزوئلا را نادیده گرفته و به صورت یکجانبه گوستاوو تاره را به عنوان فرستاده خود در این سازمان منصوب کرد.

این در حالی است که دولت ونزوئلا برای برپایی تجمعی در روز شنبه آینده به هدف جشن گرفتن خروج این کشور از این سازمان فراخوان داده است اما گوستاوو تاره اعلام کرده که قصد دارد به حضور در جلسات سازمان کشورهای آمریکایی ادامه دهد و نماینده ونزوئلا در آن باشد.

پیش از این ساموئل مونکادا، سفیر ونزوئلا در سازمان ملل و تنها مسئول یک هیات دیپلماتیک این کشور در خاک آمریکا که وفادار به مادورو است، در جلسات این سازمان منطقه‌ای شرکت می‌کرد.

اخیراً وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که شعاع تحرک وی را پیرامون شهر نیویورک محدود می‌کند و آن را ۴۰ کیلومتر قرار داده است.

تاره که اوایل ماه جاری میلادی با حمایت ۱۸ کشور در این سازمان به رسمیت شناخته شد در سخنرانی‌اش گفت برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در کشورش تلاش می‌کند.

تاره از اعضای طبقه سیاسی سنتی است که تا قبل از ریاست جمهوری هوگو چاوز بر ونزوئلا حکومت می‌کرد. او از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۹ به عنوان نماینده حزب دموکرات مسیحی ونزوئلا در کنگره فعالیت کرده است.


ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین