کد خبر: ۵۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۵
محسن غرویان تشریح کرد:

تفاوت سفر احمدی‌نژاد و هاشمی به قم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محسن غرویان» از اعضای پژوهشکده امام خمینی قم با اشاره به سفرهای جداگانه هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد به قم، اظهار داشت: «در مقام مقایسه این سفرها باید گفت که آقای هاشمی با همه مراجع عظام از طیف‌های مختلف فکری در سفر به قم دیدار داشتند اما آقای احمدی‌نژاد با برخی از مراجع ملاقات کردند و این مساله دارای مفهوم است». 

وی در توضیح مفهوم این تفاوت گفت: «به هر حال اهل فن خود این مسائل را درک می‌کنند و بهتر است بنده در این خصوص اظهار نظر نکنم». 

پیش از این «علی عسگری» نماینده مشهد، سفر احمدی‌نژاد به قم و دیدار وی با مراجع را به علت پا در میانی و وساطت‌ هاشمی امکان‌پذیر دانسته بود. محمود علی ابطحی نیز در وبلاگ شخصی خود نوشته بود که مراجع عظام انتقادات بسیار صریحی را در گفتگو با احمدی‌نژاد مطرح کرده‌اند.

غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب همچنین ابراز امیدواری کرد تا سفر رئیس جمهور به قم باعث برطرف شدن کدورت‌های مراجع عظام تقلید از دولت شود. وی در عین حال افزود: نکات و نقطه نظراتی که مراجع مطرح کردند باید از سوی دولت مورد توجه بیشتر قرار بگیرد. 

این شاگرد مصباح یزدی تصریح کرد: هم مراجع عظام و هم ریاست جمهوری باید با سعه صدر بیشتر با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند زیرا برای بالا بردن قدرت تحمل در جامعه، این مساله باید از بزرگان آغاز شود. 

غرویان در پایان گفت: امیدوارم سفر رئیس جمهور به قم نتایج مثبتی داشته باشد زیرا اختلاف و گوشه و کنایه‌زدن‌ها در اظهارات تنها به ضرر نظام و جامعه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین