کد خبر: ۵۸۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۳

افزایش جمعیت مگس میوه در خردادماه

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل دمای مناسب که در فصل زمستان شاهد بودیم تاثیری در کاهش جمعیت آفت مگس میوه نداشتیم و به همین دلیل افزایش جمعیت را در فصل خرداد خواهیم داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرحمن زاغی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش آفت مگس میوه از اواخر خردادماه در باغ‌های استان گفت: به دلیل دمای مناسب که در فصل زمستان شاهد بودیم تاثیری در کاهش جمعیت این آفت نداشتیم و به همین دلیل افزایش جمعیت را در فصل خرداد خواهیم داشت.

وی به باغداران هشدار داد میوه‌هایی که از اوایل فصل بر روی درخت مانده است را جمع‌آوری و دفن کنند.

زاغی ادامه داد: در برخی از باغات مشاهده می‌شود میوه‌هایی بر روی درخت مانده است که سبب ظهور بر روی نسل‌های بعدی جمعیت آفت مگس میوه می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران افزود: در خصوص میوه والنسیا که رسیدگی آن از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه است باغداران باید تله‌های جلب‌کننده را در باغ نصب کنند تا از افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای جلوگیری شود.

این مسؤول اضافه کرد: اگر باغداران به هشدارهای جهاد کشاورزی توجه کنند می‌توانند از جمعیت این آفت بکاهند.

زاغی به جمعیت ملخ‌‌ها که یکی از تهدیدات در حوزه زیستی به شمار می‌آید اشاره کرد و ادامه داد: ملخ‌ها در مناطقی که شیبدار است و دسترسی به آب برای مبارزه با آن مشکل است مشاهده می‌شوند و باید اعتبار لازم برای تهیه سموم مصوب شود.

وی در حال حاضر شرایط اقلیمی استان را پرباران و با رطوبت بالا دانست و گفت: بیماری‌های زراعی در گندم مانند زنگ زرد و سفیدک سطحی را شاهد هستیم که در این راستا تاکنون یک هزار و 500 هکتار از مزارع گندم مبارزه با زنگ زرد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین