کد خبر: ۵۸۶۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

طلا گران شد

کاهش ارزش دلار و اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات امروز از کمترین رقم 4 ماه گذشته فاصله داد و هر اونس طلا 1283.39 دلار فروخته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش رویترز، با کاهش ارزش دلار و اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در معاملات امروز از کمترین رقم 4 ماه گذشته که ابتدای این هفته ثبت شد، فاصله بیشتری گرفت و در مسیر ثبت نخستین افزایش هفتگی در 5 هفته گذشته قرار گرفته است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 6 دلار و 22 سنت افزایش 1283.39 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از 16 آوریل به شمار می‌رود.

قیمت طلا که روز سه شنبه به کمترین رقم از اواخر ماه دسامبر برابر با 1265.90 دلار در هر اونس رسید. در این هفته تاکنون 0.4 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است و در مسیر ثبت نخستین هفته افزایشی از 22 مارس قرار دارد.

ارزش دلار از بالاترین رقم 23 ماه گذشته در آستانه انتشار آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه نخست در اواخر امروز کاهش یافت و در عین حال ارزش بازارهای بورس علی رغم حجم مبادلات تجاری اندک در انتظار ثبت پنجمین هفته متوالی افزایشی است.

پیتر فرتیگ، تحلیلگر بازار گفت: «این حرکت در بازارهای فارِکس در مجموع و تقویت یورو در دلار و کاهش اندک شاخص دلار، به نفع فلزهای گران بها ست.»

«به علاوه، کاهش ارزش اوراق قرضه طولانی مدت در منطقه یورو و آمریکا نیز هزینه‌های نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.»

وی افزود: حتی آمار قوی از اقتصاد آمریکا بعید است که راهبرد پولی فدرال رزرو را تغییر دهد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین