کد خبر: ۵۸۶۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

هتل آموزشی در سرعین راه اندازی می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: امسال نخستین یونی هتل(هتل آموزشی ) در راستای همگامی این دانشگاه با توسعه استان در شهر توریستی سرعین راه اندازی می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحق رسولی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در بیشتر هتل ها و رستوران های استان نیروهای آموزش دیده و ماهر کم است تلاش بر این است با راه اندازی هتل اموزشی تمام عوامل هتل ها ، آبدرمانی ها و رستوران ها اعم از مدیران ، کارکنان و خدمه آموزش های لازم را فرا گیرند.

وی اظهار داشت: این آموزش‌ها با همکاری مدیران هتل‌ها، رستوران‌ها و آبدرمانی‌ها برگزار و از بهترین استادان داخلی و خارجی در این دوره ها استفاده می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: گردشگری و سلامت بعنوان محورهای توسعه استان در امر مسئولیت اجتماعی دانشگاه در شهر سرعین تعریف شده و تمرکز تمامی فعالیت‌ها به خصوص تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه در این 2 حوزه است مد نظر است .

رسولی با بیان اینکه توسعه دانشگاه آزاد استان با توسعه اردبیل گره خورده است افزود: رفع نیاز‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان در این دانشگاه در دستور کار است تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود گام‌های مؤثری در تعالی استان و دانشگاه برداشته شود .

وی از تجاری سازی 11 محصول دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد و گفت: بکارگیری سرمایه راکد واحدهای دانشگاه آزاد به سمت موضوعات دانش‌ بنیان و اختصاص شهریه متغیر پایان‌ نامه ‌‌های تحصیلات تکمیلی به فعالیت‌ های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی روشی کارآمد بوده و تلاش می شود با این رویکرد محصولات دانش بنیان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای استادان این دانشگاه به سمت توسعه پژوهش و پژوهش‌ های کاربردی است، گفت: در حال حاضر 2 مزرعه کشاورزی در دانشگاه آزاد اردبیل برای فعالیت‌ ‌های دانش بنیان واگذار شده و نوع خاصی از بوقلمون در این مزرعه ها پرورش داده شده و جنبه صادراتی دارد.

او گفت: این دانشگاه در اردبیل در حوزه سلامت ، در پارس آباد مغان در حوزه کشاورزی ، در بیله سوار در حوزه تجارت و در گرمی مغان در حوزه صنعت و آی تی فعالیت ها را مد نظر قرار داده و با این رویکرد پیش می رود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: توجه به صنعت گردشگری و سلامت استان، احداث و راه اندازی دانشکده گردشگری و مرکز همایش های ملی و تبدیل این دانشگاه به یکی از سه ناشر برتر خاورمیانه و آسیا در چشم انداز 10 ساله هدف گذاری شده است.

هم اکنون حدود 14 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مشغول تحصیل هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین