کد خبر: ۵۸۶۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

انفجار و تیراندازی‌های تازه در سریلانکا 20 کشته برجای گذاشت

به دنبال درگیری‌ها و انفجارهای جدید در شرق سریلانکا که در جریان عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی صورت گرفته است، 20 نفر از جمله 4 مظنون حملات تروریستی اخیر در این کشور کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گفته یک سخنگوی ارتش سریلانکا، طی درگیری‌‌ها در شب گذشته با تروریستها و وقوع سه انفجار تروریستی ۱۵ نفر کشته شدند که ۶ نفر از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دادند. در عملیاتی دیگر نیز چهار فرد مسلح و یک شهروند کشته شدند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، تیراندازی بین نظامیان و افراد مشکوک به عضویت در گروهک‌های تروریستی در منطقه‌ای واقع در جنوب شهر «باتیکالوا» انجام گرفت. یکی از بمب‌گذاری‌های روز یک‌شنبه در این شهر رخ داده بود.

به گفته «سامیت آتاپاتو» سخنگوی ارتش سریلانکا، هنگامی که افراد نظامی قصد حمله به خانه‌ای را داشتند، پس از وقوع سه انفجار، افراد مسلح به‌سوی آن‌ها آتش گشودند. در طی این درگیری‌ها دو فرد مسلح و یک شهروند عادی کشته شدند.

پلیس در گزارشی تکمیلی‌تر، روز شنبه شمار افراد کشته‌شده را ۲۰ نفر عنوان کرد که ۴ مظنون تروریست و ۶ کودک در میان این افراد هستند.

نیروهای امنیتی این خانه را به‌عنوان مکانی که در آن داعش ویدئوی برعهده گرفتن مسئولیت انفجارها را ضبط کرده بود گزارش داده بودند. در این خانه یک پرچم داعش و چند یونیفرم مشابه لباس‌های افراد داخل ویدئوی داعش و همچنین ۱۵۰ عدد دینامیت و  ۱۰۰ هزار ساچمه یافت شد.


ارتش سریلانکا تأیید کرد افراد مسلح کشته‌شده، از اعضای گروهک «جماعت توحید» بودند. گروهی که پیش‌تر نیز مظنون اصلی انجام این حملات بودند.

این ویدئو دو روز بعد از وقوع بمب‌گذاری‌ها پخش شد که ۸ فرد مسلح را زیر پرچم داعش نشان می‌داد. این افراد وفاداری خود به «ابوبکر بغدادی» سرکرده داعش را اعلام کردند.

پس از وقوع بمب‌گذاری‌های روز یک‌شنبه در سریلانکا که ۲۵۳ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت، ۷۶ مظنون دستگیر شده و ۱۴۰ فرد دیگر نیز تحت پیگرد هستند.


فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین