کد خبر: ۵۸۶۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

حمایت اعضای شورای شهر تهران از اجرای پروژه کمربند سبز تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر حمایت اعضای شورای شهر تهران از پروژه کمربند سبز تهران در قالب تخصیص بودجه و پیگیری برای تسهیل اجرای این پروژه افزود: قطعاً اجرای این جنگل کاری‌ها می‌توانند جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی در ارتفاعات را بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اعطا در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تهران از پروژه کمربند سبز شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: درختکاری که انجام می‌شود در قالب پروژه‌ای دراز مدت است که سال‌ها شروع شده اما در مقاطعی مختلف سرعت اجرای پروژه متفاوت بوده است. ظرف پنج سال اخیر اجرای این پروژه سرعت گرفته و با توجه به این که فضاهای گسترده در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته نسبت به جنگل‌کاری این زمین‌ها اقدام شده است.

وی افزود: امروز به همراه دو تن دیگر از اعضای شورای اسلامی تهران آقایان میرلوحی و حبیب زاده از سمت شمال شهر به سمت غرب چندین نقطه را در قالب کمربند سبز شهر تهران بازدید کردیم که خوشبختانه نشان می‌دهد ظرف دو سال اجرای این پروژه تسهیل وبا سرعت بیشتری انجام شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در تشریح اهمیت اجرای پروژه کمربند سبز تهران و جنگل‌کاری‌های انجام شده، گفت: اجرای این پروژه از چند منظر اهمیت دارد. که مهمترین آن این است که این کمربند شهر جلوی توسعه غیرقانونی تهران را می‌گیرد و در حقیقت محدوده تهران را مشخص می‌کند. این جنگل‌کاری‌ها در حقیقت جلوی تجاوز به ساخت و سازها را می‌گیرد و یا حداقل این کار را بسیار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: از بعد دیگر جنگل‌کاری‌ها در برابر حوادث طبیعی همچون سیل همانند سدی عمل می‌کند و از این منظر نیز مورد اهمیت است. از سوی دیگر جنگل کاری‌ها و ایجاد این کمربند سبز فضای تفرجگاهی برای شهروندان تهرانی ایجاد می‌کند.

اعطا تاکید کرد: بی‌تردید شورای شهر تهران از اجرای این پروژه حمایت می‌کند و امیدواریم امسال و سال‌های آینده اجرای این پروژه با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند. قطعاً حمایت‌های شورا در حوزه بودجه و پیگیری برای تسهیل در مسیر اجرای این پروژه خواهد بود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین