کد خبر: ۵۸۶۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

نگرانی ها از افزایش قیمت اقلام خوراکی در ماه رمضان

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که با هدف رفاه اقشار آسیب‌پذیر، طرح نظارت بر بازار ماه رمضان را کلید می‌زند. نگرانی از افزایش قیمت مانند سال گذشته همچنان پابرجا است.
آفتاب‌‌نیوز :
سال گذشته با وجود نظارت بر بازار ماه رمضان با هدف مدیریت قیمت‌ها، قیمت برخی از اقلام که در سفره روزه‌داران همیشه وجود دارد افزایش یافت؛ حالا وزارت صمت بار دیگر اعلام کرده است: طرح نظارت بر بازار ماه رمضان از ۱۰ اردیبهشت آغاز می‌شود.

برای نمونه رمضان سال گذشته قیمت هر کیلو برنج داخلی درجه یک ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان بود. این در رشایطی است که سال قبل آن ۱۳ هزار تومان بود که افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که «به طور معمول» گرانی اقلام خوراکی در ماه رمضان ۲ برابر میزان تورم است.

 از این رو برای امسال، پیش‌بینی شده است، کارگروه‌های «ستاد تنظیم بازار» در هر استان با توجه به شرایط استان تحت مسئولیت خود، نسبت به اتخاذ تصمیم برای برگزاری فروش‌های فوق‌العاده و همچنین «نمایشگاه‌های طرح ضیافت» اقدام نمایند.

بر این اساس عرضه اقلام اساسی در دو سطح صورت خواهد گرفت. کالاهای اساسی مانندِ برنج، شکر، روغن. در این راستا، گوشت مرغ با قیمت‌های ترجیحی برای خانوارهای هدف اختصاص می‌یابد یا در فروش‌های فوق‌العاده عرضه خواهند شد.


ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین