کد خبر: ۵۸۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۳

آمریکا: دخالت ایران در عراق مسلم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ژنرال «دیوید پترائوس» از فرماندهان عالی‌رتبه ارتش آمریکا در عراق مدعی شد که ایران گروه‌های مسلح عراقی را آموزش می‌دهد و آنها را تجهیز می‌کند. با وجودی که تاکنون هیچ مدرکی برای اثبات این ادعای بی‌پایه و اساس علیه ایران پیدا نشده است این ژنرال آمریکایی همچنین مدعی شد که نقش ایران در تجهیز و آموزش گروه‌های مسلح عراقی که علیه نیروهای آمریکایی فعالیت می‌کنند مسلم است. 

به گزارش شبکه خبری آمریکایی «ای.بی.سی نیوز» ژنرال پترائوس گفت: تعدادی از اعضای سپاه قدس ایران جنگجویان را آموزش می‌دهند و آنها را برای نبرد با نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به عراق می‌فرستند. وی همچنین مدعی شد: ایران  موشک، خمپاره، مهمات و سایر مواد انفجاری را به عراق می‌فرستد. 

ژنرال پترائوس در ادامه ادعاهای خود با اشاره به اینکه چنین شرایطی برای سربازان آمریکایی و عراقی خیلی دردسرساز شده تاکید کرد همکاری ایران و سوریه عاملی کلیدی برای متوقف شدن خشونت‌ها در عراق است.

ادعاهای این ژنرال آمریکایی در شرایطی صورت می‌گیرد که جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر ایران را هدف اتهامات شدید خود قرار داد و ادعا کرد که عناصر تندرو شیعه در عراق با حمایت ایران جوخه‌های مرگ تشکیل داده و کشتار نظامیان آمریکایی را دنبال می‌کنند.

 در همین خصوص بوش با اشاره به اینکه اقدامات القاعده و افراطیون سنی که با هدف تحریک شیعیان به اقدامات تلافی جویانه و بر هم خوردن آرامش عراق طراحی شده به نتیجه رسیده ادعا کرد: متاسفانه برخی از عناصر تندرو شیعی كه برخی از آنها از سوی ایران حمایت می‌شوند، جوخه‌های مرگ تشكیل داده‌اند.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین