کد خبر: ۵۸۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۸
قاضی هست- رییس نیست

آخرین وضعیت الیاس محمودی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی قوه قضائیه روز سه‌شنبه در مصاحبه مطبوعاتی خود به خبرنگاران اعلام کرد که «الیاس محمودی» رئیس مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی از سمت خود تعلیق نشده ‌است. «علیرضا جمشیدی» در این زمینه تاکید کرد: خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص تعلیق الیاس محمودی رئیس سابق دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی صحت ندارد. 

الیاس محمودی کیست؟

«الیاس محمودی» رئیس سابق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بود که بعدها با حکم رییس قوه‌قضائیه به سمت ریاست مجتمع ویژه امور اقتصادی منصوب شد. وی در ماجرای فرار «شهرام جزایری» از سوی هیات سه نفره پیگیری کننده این مسئله که شامل خلفی دادستان انتظامی قضات، اصغر جهانگیر رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و آوایی رئیس كل دادگستری استان تهران بود، به همراه برخی دیگر از مقامات قضایی مقصر شناخته و از کار برکنار شد. 

دستور برکناری محمودی به همراه دو تن از قاضیان پرونده جزایری و سرپرست زندان اوین در نامه‌ای که هاشمی شاهرودی به آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران نگاشته، آمده بود. 

در بند یک این نامه، رئیس قوه قضائیه خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران آورده بود: «یك نفر از قضات متعهد، شجاع و مومن و با تجربه را به عنوان معاونت اقتصادی دادگستری تهران و رییس مجتمع قضایی ویژه‌ امور اقتصادی تعیین تا با قاطعیت، تدبیر و بر اساس مقررات، پرونده‌های اقتصادی جاری در مجتمع را مدیریت كرده و هرچه سریع‌تر آنها را به سرانجام رساند». 

این در حالی بود که تنها چند روز پس از نگارش نامه فوق، هاشمی شاهرودی در نامه‌ای دیگر به آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به «حکم قبلی ابلاغی» دستور داده بود تا وی «شخص دیگری را به عنوان رئیس جدید مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی تعیین کند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین