کد خبر: ۵۸۶۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

احتمال کنار گذاشتن سرمربی استقلال قوت گرفت

​استقلال در این فصل در بازی‌های مهمی نتیجه نگرفت و امتیازات کلیدی از دست داد. این تیم هر زمان گل اول را دریافت می‌کرد نمی‌توانست به بازی برگردد. تنها یک بازی استقلال پس از دریافت گل اول به بازی برگشت. این آمار نشان دهنده عملکرد نه چندان موفق شفر است.
آفتاب‌‌نیوز :
باخت شنبه شب تیم فوتبال استقلال مقابل پدیده شهر خودرو با انتقاد‌های فراوانی از سرمربی آلمانی این تیم، وینفرد شفر همراه بوده است. موجی به راه افتاده که خواستار برکناری شفر است. هواداران استقلال می‌گویند عملکرد شفر مناسب نبوده و بیش از این نباید به او فرصت داد. اما از سوی باشگاه استقلال نیز سیگنال‌های متناقضی صادر می‌شود.

تیم فوتبال استقلال پس از چند نتیجه نه چندان مناسب حالا در شرایطی نامساعدی در لیگ برتر به سر می‌برد. استقلال سه هفته مانده به پایان لیگ با ۵۰ امتیاز در رده سوم قرار دارد، اما با پرسپولیس در صدر جدول شش امتیاز فاصله دارد. بالاتر از این تیم نیز سپاهان با ۵۱ امتیاز قرار گرفته است. اگر استقلال سه بازی بعدی خود را با پیروز هم پشت سر بگذارد امکان بسیار اندکی برای کسب قهرمانی دارد. چرا که پرسپولیس با کسب ۴ امتیاز از سه بازی بعدی خود قهرمانی اش را قطعی خواهد کرد.

استقلال شنبه شب فرصتی طلایی داشت تا بتواند با شکست پدیده به رده دوم برسد. در آن حالت آبی پوشان پایتخت ۳۳ امتیازی می‌شدند و فقط سه امتیاز با پرسپولیس فاصله داشتند. استقلال بازی را به شاگردان یحیی گل محمدی با یک گل واگذار کرد، تا امید هواداران از بین برود و قرمز پوشان پایتخت یک قدم قهرمانی نزدیک‌تر شوند.

پس از بازی هواداران استقلال در فضای مجازی به انتقاد از سرمربی این تیم پرداختند. استقلال در آسیا نیز آخرین دیدارش را مقابل الهلال را واگذار کرده بود.

آن‌ها می‌گویند وینفرد شفر دیگر کارایی لازم را در استقلال ندارد و باید در پایان فصل از این تیم جدا شود. البته برخی هواداران نیز با وجود نارضایتی از نتایج شفر می‌گویند بهتر است او بماند چرا که مشخص نیست چه کسی جانشین او می‌شود.

در سوی دیگر وینفرد شفر پس از بازی شب گذشته در پاسخ به سوالی درباره ماندن در استقلال گفت: "شما دوست دارید من بمانم یا نمانم؟ (با خنده) خوشحال می‌شوم سال آینده هم شما را ببینم."

او گفت: "در نیم فصل اول بازیکنان جدیدی آمدند و با تیم جدیدی به میدان آمدیم. امیدوارم این تیم حفظ شود و مطمئن باشید که این تیم می‌تواند قهرمان شود."

موضع باشگاه استقلال چیست؟ سیگنال‌های متناقضی از باشگاه در این باره صادر شده است. ابتدا صبح یکشنبه برخی منابع خبری اعلام کردند که حکم تعلیق وینفرد شفر و پسرش ساشا صادر شده است. درحالی که همه در انتظار اظهارنظر رسمی باشگاه دراین رابطه بودند امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که شفر در استقلال ماندنی است.

فتحی ماجرای تعلیق وینفرد شفر را گمانه زنی رسانه‌ها دانست و اعلام کرد که هیچ موضع رسمی از سوی باشگاه در این رابطه وجود ندارد. او با بیان اینکه در مشهد حضور دارد اعلام کرد که درباره سرمربی استقلال هیچ تصمیمی گرفته نشده است؛ و نهایتا اینکه قرار است در جلسه هیات مدیره درباره سرنوشت شفر بحث شود.

پس از این موضع مدیرعامل، گمانه زنی تازه‌ای در رسانه‌ها به وجود آمد. گفته می‌شود ممکن است رقم باقیمانده قرارداد شفر باعث تغییر موضع مدیرعامل شده تا بتواند به یک توافق مالی با مربی آلمانی برسد. ظاهرا حدود ۱۵ میلیارد از قرارداد شفر پرداخت نشده است. از سوی دیگر برخی می گویند اختلافاتی در باشگاه بر سر ماندن شفر وجود دارد.

اگر گمانه زنی‌ها صحت داشته باشد، باید گفت خداحافظی شفر با استقلال قریب الوقوع است و احتمالا باشگاه او را کنار خواهد گذاشت. با این حال نمی‌توان در این باره با قاطعیت سخن گفت.

پس از بازگشت کاروان استقلال از مشهد وینفرد شفر در مهرآباد پاسخ خبرنگاران را درباره آینده خود نداد. او گفت: "من خسته ام و می‌خواهم به خانه بروم. " در ادامه یکی از خبرنگاران در مورد عصبانیت شفر سوال کرد که او فقط لبخند زد و محل را ترک کرد. "

واکنشی که می‌توان آن را ناشی از نوعی نارضایتی از دیدگاه باشگاه نسبت به او تلقی کرد.

عملکرد شفر در استقلال
وینفرد شفر دهم مهرماه سال ۹۶ در شرایط بسیار بد استقلال به این تیم پیوست. پیش از شفر علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بود و نتایج ضعیفی را کسب کرده بود. منصوریان در هفت بازی پایانی خود در استقلال فقط یک برد به دست آورد. هواداران از وضعیت تیم بسیار ناراضی بودند. اما با حضور شفر ورق برای استقلال برگشت. او با دیسیپلین خود اوضاع آبی‌های پایتخت را بهبود داد.

استقلال به تیمی جذاب و خطرناک تبدیل شد. شفر تیمش را قهرمان جام حذفی کرد. در آسیا نیز استقلال به جمع هشت تیم راه یافت. اما در فصل تازه شفر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد. استقلال در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی همچون جباروف، مام تیام، مجید حسینی، امید نورافکن و امید ابراهیمی را از دست داد.

شفر در غیاب ستون‌های تیمش ناچار به خرید تعداد زیادی بازیکن شد که در این بین تعداد کمی از آن‌ها توانستند عملکرد موفقی داشته باشند. از سوی دیگر شفر در جریان مسابقات جام جهانی با یک شبکه تلویزیونی سویسی قرارداد داشت و در آنجا به عنوان کارشناس حضور پیدا کرد. این حضور باعث شد که او تمرینات آماده سازی پیش فصل را دیر آغاز کند و از سوی دیگر استقلال در جذب بازیکن جدید موفق عمل نکند.

استقلال فصل را ضعیف آغاز کرد و چندین بازی را با نتایجی بدی پشت سر گذاشت. پس از مدتی شفر توانست اوضاع را نظم دهد، اما موقعیت‌های زیادی از دست رفته بود. در پایان نیم فصل استقلال به جذب چند بازیکن مهم و کلیدی دست زد که در ادامه لیگ بسیار به کار آمد.

بازیکنانی همچون پاتوسی، منشا و امید نورافکن توانستند شرایط را برای آبی پوشان پایتخت بهبود دهند. با این حال ناگهان تیم افت کرد. استقلال در دربی تهران بازی را به قرمزپوشان واگذار کرد. در حالی که اگر پیروز میدان بود به صدر جدول می‌رسید.

استقلال در این فصل در بازی‌های مهمی نتیجه نگرفت و امتیازات کلیدی از دست داد. این تیم هر زمان گل اول را دریافت می‌کرد نمی‌توانست به بازی برگردد. تنها یک بازی استقلال پس از دریافت گل اول به بازی برگشت. این آمار نشان دهنده عملکرد نه چندان موفق شفر است.

از سوی دیگر برخی بازیکنان در تیم حواشی ایجاد کردند که کار را برای استقلال سخت کرد. در این باره می‌توان به رفتار مهدی رحمتی در بازی با پرسپولیس اشاره کرد. نتایجی که وینفرد شفر تاکنون کسب کرده است نمی‌تواند راضی کننده باشد. او در ۶۵ بازی که روی نیمکت استقلال نشسته است، ۳۵ برد، ۲۱ مساوی و ۹ باخت داشته است. در واقع تیم او حدود ۵۴ درصد از بازی هایش را با پیروزی پشت سر گذاشته است که آمار قابل قبولی به حساب نمی‌آید. البته نباید تمام بار ناکامی را روی دوش سرمبی تیم گذاشت. قطعا کلیت عملکرد باشگاه این نتایج را رقم زده است.

احتمال کنار گذاشتن سرمربی استقلال قوت گرفت

اگر شفر برکنار شود مجیدی بیشترین شانس برای جایگزینی او را دارد


مجیدی، سولشیر استقلال؟!
حالا که زمزمه‌های کنار گذاشتن وینفرد شفر مطرح است. گفته می‌شود احتمالا فرهاد مجیدی مربی استقلال جانشین او خواهد شد. یکشنبه صبح پس از انتشار شایعه تعلیق شفر گفته شد مجیدی به صورت موقت جانشین او شده است.

برخی مجیدی را با سولشیر سرمربی کنونی منچستر یونایتد، مقایسه می‌کنند که جایگزین مورینیو شد. البته سولشیر سرنوشت خوبی پیدا نکرده و در بازی‌های اخیرش چند باخت سنگینی داده است.

به هر حال مجیدی یکی از پلن‌های استقلال است. در میان هواداران استقلال هم عده‌ای خواستار حضور او در این تیم هستند.

اما آبی‌های پایتخت پلن‌های دیگری هم دارند. برخی از هواداران از بازگشت قلعه نویی می‌گویند، اما بیشتر درخواست‌ها این است که استقلال یک مربی کارکشته خارجی را به تیم بیاورد. مربی که بهتر از شفر باشد.

در این بین برخی هم می‌گویند استقلال نیاز به تغییرات مهمتری دارد. تغییر در هیات مدیره و مدیران باشگاه و هم چنین تغییر در ساختار باشگاه. این عده معتقدند مدیران باشگاه حالا می‌خواهند ناکامی را به گردن شفر بیاندازند و پشت او پنهان شده اند تا صدمه نبینند.

 
منبع : فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین