کد خبر: ۵۸۶۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
کتاب نیلوفر دریایی در نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی شد؛

تا آنجا که می‌توانیم زمین را نجات دهیم

دختر مولف و پدر مترجم برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌گویند: مراقب زمین باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محبوبه بیات- نیلوفر دریایی، دانش آموز خوش ذوق عضو مرکز علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قصه گوی برتر مدارس استان تهران در سال تحصیلی 97-96 است. او که فعالیت هنری خود را در زمینه داستان‌نویسی، از هفت سالگی آغاز کرده است، می‌گوید: «نوشتن داستان راهی است برای اینکه بتواتم تمام آنچه که در اطرافم می‌گذرد را به روی کاغذ بیارم و با پیونددادن کلمات تخیل‌های کودکیم را رنگ زندگی ببخشم».
 
تا آنجا که می‌توانیم زمین را نجات دهیم
 
وی کتاب خود را در دو زبان به چاپ رسانده و در نمایشگاه بین‌المللی امسال کتاب ارائه کرده است.
 
نیلوفر دریایی در گفت‌وگویی کوتاه با دبیر سرویس فرهنگ و هنر، در مورد ایده اولیه کتاب خود می‌گوید: سال گذشته بود که در مدرسه در مسابقه داستان نویسی شرکت کردم و مقام اول را در منطقه ۱۳ تهران کسب نمودم و این ایده اولیه کتاب را ایجاد کرد. من ۱۳ سال دارم و عضو کلوپ نجوم آماتوری مرکز علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم و داستان «من زمین هستم » به نوعی از آموخته ها و درس های که در مرکز علوم داشتم الهام گرفته است. اول به منظومه شمسی و سیارات و ویژگی های آن ها به عنوان دوستان زمین اشاره می شود و بعد به زمین و ارتباطش با انسان ها و به این نکته مهم که ما باید از محل زندگی خود مراقبت کنیم اشاره می شود البته جا هایی هم به موضوعات علمی می رسیم. 
 
تا آنجا که می‌توانیم زمین را نجات دهیم
 
هدف من از نوشتن این کتاب این است که اول دوستانم را نسبت به نجوم آشنا کنم و سپس تا آنجا که می توانیم زمین را نجات دهیم.
 
من فکر می کنم ما نواجوانان و بچه ها می توانیم در کنار بزرگ تر ها در این زمینه کارهای خوبی انجام دهیم چون ما بزرگسالان آینده هستیم و باید دست به دست هم زمین از خطراتی که تهدیدش می کند نجات دهیم من در این داستان دوستانه با سیارات منظومه شمسی صحبت کردم و دنیای جذابی را برای خوانندگان ایحاد کرده ام امیدوارم خوانندگان از این کار خوششان بیاید و این هدف را ادامه دهند.
 
تا آنجا که می‌توانیم زمین را نجات دهیم
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین