کد خبر: ۵۸۷۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

تحقیقات جدید؛ کاهش حس بویایی نشانه نزدیک شدن موعد مرگ

کاهش حس بویایی می‌تواند نشانه‌ای از پیش‌بینی زمان مرگ باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
متخصصان آمریکایی در بررسی‌های جدید دریافتند افراد میانسالی که حس بویایی خود را تا حدودی از دست می‌دهند نسبت به افرادی که از حس بویایی قوی برخوردارند بیشتر احتمال دارد در مدت ۱۰ سال از زمان تشخیص "کاهش حس بویایی" فوت کنند.

در آزمایشات جدید مشاهده شد افراد میانسال با حس بویایی ضعیف در مقایسه با افرادی که در تست‌های تشخیصی حس بویایی شرایط بهتری داشتند ۴۶ درصد بیشتر احتمال دارد در مدت ۱۰ سال پس از انجام این آزمایش‌ها فوت کنند.

در این گزارش آمده‌ است: ۲۸ درصد از موارد افزایش خطر مرگ و میر می‌تواند به بیماری‌های پارکینسون، زوال عقل و کاهش وزن بی‌دلیل نسبت داده شود که تمامی آن‌ها در پیش‌بینی زمان مرگ تاثیر دارند و می‌توانند بر حس بویایی فرد اثر داشته باشند.

همچنین ۷۲ درصد از موارد افزایش خطر مرگ که با کاهش حس بویایی و مرگ مرتبط است ناشناخته بوده و می‌تواند از مشکلات جسمی ناشی شود که با گذر زمان تشدید می‌شوند.

متخصصان در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ به مطالعه روی ۳۰۰۰ فرد میانسال ۷۰ تا ۷۹ ساله پرداختند. ۲۳۰۰ نفر از این افراد در شروع مطالعه تست بویایی را انجام دادند. به گفته محققان در دوره زمانی ۱۳ ساله، حدود ۱۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان فوت کردند.

به گزارش لایوساینس، متخصصان دریافتند افرادی که در تست تشخیص بویایی عملکرد ضعیفی داشتند احتمال مرگ آنان در مدت زمان ۱۰ سال حدود ۴۶ درصد بیشتر بوده‌ است.  

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین