کد خبر: ۵۸۷۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

حمله ترامپ به بایدن بعد از حمایت یک اتحادیه مهم کارگری‌ از او

رئیس جمهور آمریکا در توییت‌هایی به جو بایدن، رقیب احتمالی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمله کرده و مدعی شد، کارگران واقعی تنها حامی خودش بوده و رهبران اتحادیه‌ها که از کارگران واقعی دور و صرفا به دنبال پول و مزایا هستند از کاندیدای دموکراتها حمایت میکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک سری توییت بعد از آنکه جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق توانست حمایت یک اتحادیه کارگری مهم مربوط به آتش‌نشان‌ها را به کاندیداتوری ریاست جمهوری خود جلب کند، حمله کرد.

این اتفاق بعد از آن افتاد که جو بایدن اولین تجمع انتخاباتی‌اش را در پنسیلوانیا، یکی از ایالت‌های عمدتاً کارگر نشین آمریکا برگزار کرد.

ترامپ همچنین رسانه‌های خبری را به خاطر تمرکز بر جو بایدن، کاندیدایی که از نظر ترامپ بیش از حد پیر محسوب می‌شود مورد انتقاد قرار داد.

با این حال این حملات لفظی ترامپ به بایدن نشان می‌دهد که از نظر او، بایدن یک رقیب قدرتمند می‌تواند در انتخابات باشد که زنگ خطر را برای او در زمینه جلب حمایت رأی‌دهندگان طبقه کارگر و سفیدپوست که عامل پیروزی‌های ترامپ در ۲۰۱۶ بودند، به صدا درآورده است؛ رأی‌دهندگانی که عمدتاً ساکن ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین هستند.

به گزارش پایگاه هیل، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد، فعالان رده‌های عادی اتحادیه‌های کارگری «عاشق ترامپ هستند» و دلیل‌ آن، سابقه دولت ترامپ در اقتصاد است. با این حال ترامپ مدعی شد، «رهبران دیوانه پول اتحادیه‌ها» که با سواستفاده از عضویت‌شان در این اتحادیه‌ها «به طرزی مضحک حقوق‌های بالا و مزایای پزشکی و مزایای دیگر را می‌دزدند» از دموکرات‌ها حمایت می‌کنند.

با این حال جو بایدن، در توییتی در پاسخ به ترامپ نوشت: من متنفرم از اینکه این رئیس جمهور پشت سر اتحادیه‌ها بد می‌گوید. این کارگران بودند که طبقه متوسط این کشور را ساختند. مفاهیمی مانند حداقل دستمزد، پرداخت اضافه کار و زمان کاری ۴۰ ساعت در هفته صرفاً به این خاطر برای ما وجود دارد چون اتحادیه‌ها برای این حقوق جنگیدند. ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که این اتحادیه‌ها و کارهایشان را محترم بشمارند.

بایدن روز دوشنبه توانست حمایت اتحادیه موسوم به "انجمن بین‌المللی آتش‌نشان‌های آمریکا" را به خود اختصاص دهد. این اولین گروه مهم فعال کارگری است که یک کاندیدای انتخابات ۲۰۲۰ را مورد حمایت قرار می‌دهد.

ترامپ در توییت‌اش نوشت: رهبران آتش‌نشان‌ها که غارتگر پول‌ها هستند همواره از دموکرات‌ها حمایت می‌کنند حتی اگر اعضای اتحادیه‌هایشان من را بخواهند. بعضی چیزها هرگز تغییر نمی‌کنند.

این در حالی است که این انجمن در انتخابات ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌ها حمایت نکرده بود.

ترامپ در توییت دیگری هم نوشت: جو بایدن خواب آلود قرار است اولین تجمع‌اش را در ایالت بزرگ پنسیلوانیا داشته باشد. ظاهراً او نمی‌داند که پنسیلوانیا یکی از بهترین سال‌های اقتصادی خود در تاریخ آمریکا را تجربه کرده و پایین‌ترین میزان بیکاری را همراه با صنعت فولادی که اکنون به جنبش درآمده (در حالی که قبلاً مرده بود) را همراه با دورنمای یک آینده بزرگ تجربه می‌کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین