کد خبر: ۵۸۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۳:۰۰

مسکو: ایران باید قطعنامه را اجرا کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد «کشورش پافشاری خود بر روی این موضوع که ایران باید خواسته‌های شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اجرا درآورد را ادامه خواهد داد».

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، میخائیل کامینین بعدازطهر سه‌شنبه در مسکو ضمن بیا‌ن این مطلب گفت که این موضوع در جریان ملاقات اخیر آقای حسینی‌تاش معاون دبیر شورای عالی امنیت‌ملی ایران به اطلاع وی رسیده است: «ما تلاش کردیم که به طرف ایرانی اهمیت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و همکاری کامل با IAEA را خاطر‌نشان کنیم». 

به اعتقاد وی ایران باید گام های سازنده‌ای را بر اساس قطعنامه شورای امنیت بردارد تا امکان از سرگیری دوباره مذاکرات فراهم شده و یک راه‌حل حل قابل قبول برای خاتمه بحران ایجادشده بر سر برنامه هسته‌ای این کشور پیدا شود.

گفتنی است معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جریان دیدار دوروزه مسکو با ایگور ایوانوف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه و تنی چند از مقامات وزارت خارجه این کشور گفتگو کرد.

همکاری‌های هسته‌ای تهران-مسکو طی هفته‌های گذشته به دنبال بروز اختلافات مالی بین سازمان ملی انرژی اتمی کشورمان و پیمانکار روسی ساخت نیروگاه بوشهر به سردی گرائیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین